je to vazne?
maty
Ahoj, mam otazku.Kdyz se nekomu, kdo je jiz dlouhou dobu zavysli na drogach zacnou na ruce delat vredy, konkretne v miste zily, jedna se o tzv:abscesy? Jak moc jsou vazne? A pokud koncetina zacne cernat, jedna se o otravu krve a v jakem rozsahu.Da se tohle jeste nejak zachranit? Treba i amputaci.A hlavne, je to nejak nebezpecne pro okoli? Dekuju.

Odpověděl: Tomáš Harant
Dobrý den, hned v nadpisu dotazu se ptáte jestli je to vážné a věřte tomu, že je. Absces je ohraničený zánět v blízkosti žíly který může mít i několik centimetrů. Je tvrdý, zarudlý, bolestivý... Pokud je velmi malý, lze ho mazat Heparoidem. Nevymačkávat! Pokud se v krátké době nezlepší, je nutné navštívit lékaře. Hrozí prasknutí. A když praskne, je to průšvih. Hrozí otrava krve, amputace končetiny... Zkrátka s abscesy je lepší si nezahrávat a rozhodně navštívit doktora. Pokud končetina černá, je nejvyšší čas. Tady jde minimálně o tu končetinu... Pro okolí, krom toho že to není nic pěkného, je to nebezbečné v tom, že hnis a krev jsou infekční - možnost nákazy žloutenkami, HIV... Bez rukavic ani ránu. Doufám, že dotyčný užívá čistý injekční materiál a ví co a jak.... Hezký den