Odvykani Marihuana Nervozita
D.
Kourim rok denne marihuanu a nejde mi prestat.Omezila jsem pocet jointu na polovinu pred tydnem ale i tak z toho nemam dobry pocit.Drive jsem byla nekurak.Nyni nemam ani tak problemy s vuli jako s nervozitou.Ne proto ze jsem nervozni ze bych chtela jointa ale je to spis celkove jinej psychickej stav....po cely den.Obcas se mirne tresu, boli me zaludek.To by mi tak nevadilo jako uzkostnej pocit.Stejny jako napr. pri hormonalnich potizich.Neda se nijak ovlivnit.Takze se mi behem dne strida pocit kdy je mi normalne a za 5 minut "nic nema cenu" citim zoufalstvi a nic me nebavi.Nejvic me ale trapi me vybuchy zlosti.Tak strasne ze je malo se pote omluvit a stydet.Omlouvam se v podstate stale.Vzdycky vim jak se chovam ale v tu chvili je to silnejsi.V podstate to tak bylo i driv ale ted je to opravdu extrem kdy kdyz uz jsem opravdu zlostna, vztekla a kricim na pritele nechod ke me nedotykej se me /a on me chce chytit jen za ruku/ a kdyz neposlechne jsem schopna se zacit i prat. Kdyz mi skoci do reci po druhe ja jako blazen se urazim a pul dne opakuji "skocil si mi do reci tak dorekni co jsem chtela rict, protoze ja uz to nevim a to neni fer.Za 5 minut se stav zmeni ja jsem v pohode a prisaham ze bych se propadla za to jak se chovam.Je to hroznej nekontrolovatelnej vztek.Ja se slysim a jsem fakt zla.Mrzi me to protoze muj pritel je moc hodny a ja si uvedomuju kazdou spatnou vec kterou udelam.Ale jak ji zastavit nez ji udelam?Cely muj zivot co si pamatuju jsem spise tvrdohlava a hadava atd.Opravdu jsem.Ale drive to bylo o 90 % unosnejsi nez posledni pulrok. Nekdy se mi zda ze se nektera cast dne "jakoby" nestala .nemyslim tim ze bych mela halucinace spis ze stalym kourenim jsem proste neustale"nekde jinde".Nejspis ano protoze kdyz si dam jointa uz z nej ani zadne opojne stavy nemam takze se mi vlastne zda jako by neucinkoval.Pak se nekdy stane ze mam dobrou chvili a jako bych se videla kdyz jsem nekourila.A je to divny!Je. Na svou nervozitu jsem si drive brala pul diazepamu /spise vyjimecne tak jeden dva do mesice/ ted se snazim nejist ani prasky na boleni hlavy a nevim co delat.nejdrive jsem Vas chtela pozadat o radu jak vyresit zoufalou nervozitu/ az agresi/ pro odvykani, ale zajimalo by me to i kdybych nekourila.Ted je to jen mnohem horsi.Chtela jsem navstivit lekare ale muzu mu vubec vypravet nektere sve stavy u kterych zustava pravem rozum stat?V listopadu jsem byla v jinem stavu a byla na interupci.V te dobe jsem pul roku kourila.Mela jsem tak silene stavy ze jsem se v jedne zoufale situaci schvalne bouchla o zed do hlavy ...nebylo uniku z mistnosti kde se mnou chtel nekdo mluvit.Jen mluvit.Nikdy jsem se nesebeposkozovala.Byla jsem hodne vztekla hadava i zla ale to co "predvadim" ted to se neda srovnavat.10x za den se muzu temer hystericky rozbrecet litosti nad tim co delam a 10 x se strasne nastvu.Ten stav ve me se meni strasne rychle a neni to zmena povrchni nalady meni se mi to jak se citim tak nejak uvnitr.Bud je vse k nicemu nebo to jde.Nekdy citim zase tu nervozitu ten urcity neklid a vim ze teprve budu protivna a v tu chili nechci tak si to rozumove ospravedlnuju proc mam byt v klidu ale najednou cvak a jako bych byla automat.Pak muzu jit uprimne brecet co jsem to zase udelala ...Ve vzteku ..slycham ze je mi to videt na obliceji, nekdy se tresu, hystericky brecim, rvu,kricim, straslive nadavam/to nenavidim/ a klidne bych se i prala.Nikdo mi ale nic nedela.Za chvili je to jinak.A stale dokola.Proc mam potrebu se stale hadat kdyz vim jake to je.Jak muzu prestat trapit sve okoli a co mam ted delat abych pri vysazeni posledniho jointa nekoho "neprizabila"? Rikala jsem si ze bych pri nejhorsim uzivalka ten prvni tyden diazepam ale zda se mi to jako nesmysl.Je ale pravda ze castecne pomaha.K jinemu prasku na uklidneni /jeste neurol/nemam pristup.Jelikoz tyto prasky po uziti citim temer podobne! jako napr.prave jointa nechtela bych je brat.Na druhou stranu si myslim ze kdyby me videl lekar opravdu pri nekterem mem vystupu predepsal by mi asi nejen prasky.Vydesenej oblicej se slovy ty fakt nejsi psychicky normalni atd. jsou bezna.jestlize zitra vysadim jointa desim se co budu delat pozitri. A to vse umocnuje pocit ze to co se stalo treba pred 8 hodinama bylo jindy atd.Nadruhou stranu jsem takto nedavno prodelala vsechny lekarska vysetreni /v techto zhuleneckych stavech/ a ani moji nejblizsi krome zmen nalad nejspis nic nevidi.Vim proc.Mluvim tak minimalne ze to co rikam nema duvod znit divne ale pri delsim hovoru s pritelem je koureni opravdu hodne na reci atd.znat.Je to jako s timto dopisem....musim se smat...sobe a zaroven omluvit Vam ze to musite cist.Je to ponekud....d e l s i.ja vim.Jenze podruhe strucne a vecne to asi nedokazu.Premlouvam se cely tyden abych Vam napsala a pozadala Vas o pomoc o radu.Dekuji D.

Odpověděl: Jakub Minařík
No, máte pravdu, že jste to napsala krapet delší. :-) Já se to pokusím nějak shrnout, ale sám za sebe mám dojem, že tohle bude na dýl, tož předpokládám, že asi napíšete znova. Takže: 1. Jestli tomu správně rozumím, tak hulení je v zásadě taková forma léčby, kterou překonáváte své duševní stavy, které jsou pro vás (a pro oklí jakbysmet) nepříjemné. 2. Já se tak trochu motám v tom co bylo před tím a než jste začala hulit a co bylo když jste hulila (hulíte) a co je když přestanete. Jestli jsem tomu dobře rozuměl, tak předtím jste byla nervózní a hádavá, to hulelní na to nějaký čas pomáhalo, pak to tak nějakpřestalo fungovat a teď když se snažíte přestat je to asi tak 100x horší. 3. No pokud je to tak jak jsem napsal víše, tak bych si to vykládal asi tak, že taková jaká jste teď jste byla vždycky, ale teď je to mnohem horší, protože se k tomu předali potíže, které se celkem logicky dostavují když člověk přestane hulit, resp. ony se často objevují po nějaké výraznější změně životního stylu. Teď co s tím: 1. Mám tak trochu dojem, že to je fakt na nějakou medikaci. Nejsem si jist, zdali je vhodný lék typu diazepam, protže má celkem mocný potenciál vyvolat závislost. Asi by se něco takového dalo užít přechodně, spíš bych pak volil třeba ten neurol než diazepam. Užívání by asi nemělo být nárazové, ale spíše kontinuelní, v menších dávkách, třeba na měsíc - prostě jen na tu dobu, co budete mít ty nejhorší obtíže po vysazení THC. 2. Pak by asi stálo uvažovat o jiné medikaci látkou úplně jiného typu. 3. Skorem mám dojem, že by to chtělo i nějakou psychoterapii. Ono když se člověk sám v sobě vyzná, tak jednak mu spousta jeho nepřijatelných vlastností přijde snesitelnější a hlavně s tím může něco udělat. Sečteno a podtrženo, myslím, že by to chtělo psychiatra. Takového, který vám nejen předepíše léky, ale který bude s vámi nějak psychoterapeuticky pracovat. Tedy - pokud jste z Prahy a blízkého okolí - tak se můžeme nějak dohodnou. Pokud jste odjinud - tak napište odkud - pokusil bych se vám někoho najít. To by myslím pro začátek stačilo. Nicméně, pokud se tím chcete nějak inteligentně prokousat, tak doporučuju pokračovat. Protože tohle je běh na dlouhou trať, což v praxi znamená, že netřeba sprintovat, stačí se plížit, ale je třeba furt. P.s. Držím palce vám a taky vašemu příteli. Mám dojem, že toho musíte oba dost vydržet.