Alkoholismus a kouření
peta
Nechápu tu nespravedlnost!!! Připadá mi to jako když se zjistilo, že část peněz,které zasílá EU palestinské samosprávě jdou na nákup zbraní pro teroristy. 1.) Nikotinismus je státem podporovaná závislost, díky vysokým příjmům státu se spotřební daně. Je to běh na krátkou vzdálenost.Kdyby stát drasticky omezil kouření, nižší příjmy z daně by byly jistě vykompenzovány nižšími výdaji na léčení nemocí způsobených kouřením a populace by postupně zdrávla, byla by práceschopnější --> větší příjmy pro stát, všeobený prospěch. 2.) Neomezená dostupnost alkoholu pro všechny a kdykoli je rovněž rána pod pás pro celý národ. Není to asi třeba dále komentovat....... A nejhorší je , že nějaký p...s poslanec Svoboda za peníze daňových poplatníků......... nebudu se dále rozčilovat - trochu jsem se rozepsal pardon, mějte se hezky.Hodně úspěchů v další práci!!! Petr

Odpověděl: Frant. Jirový
Dobrý den, je příjemné, když si někdo (namísto výtek směřovaným k naší práci, tj. že - za peníze daňových poplatníků! - pomáháme toxikomanům s jejich braním atd...) také všimne věcí (závislostí) mnohem zjevnějších a přitom v mnohém ohledu bagatelizovaných. Notabene jsou-li spojeny s tím paradoxem (i když logiku to má), že z nich náš stát (prostřednictvím DPH) ještě bohatě těží. Alkoholismus a kuřáctví jsou ale prostě brané jako menší zlo (a jejich /zne/užívání přece jenom má - zaostříme-li na jednotlivce - mírnější následky než např. užívání heroinu) a navíc (a hlavně) vzhledem ke kulturnímu kontextu, v jehož rámci je kouření a pití prakticky lidovou a tudíž velmi chápanou, přijímanou a vyhledávanou záležitostí, je velmi složité (a především nepopulistické a veřejnost pobuřující) cokoliv proti tomu udělat. PS: a mám tip na ještě jednu specificky škodlivou (nechci říci závislost, jde spíše o přístup, způsob, použiji tedy slovo "neřest") a nedotknutelnou (ba naopak ve všech směrech podporovanou, neboť opět jde mimo jiné o DPH) neřest. Co říkáte na takový automobilismus? Těch mrtvých a zraněných na silnicích (v lidském měřítku), to zničené životní prostředí (v ekologickém měřítku), ta naučená lenost udělat pár kroků navíc...