Bare Orlikove-Latky v tele
Simca
Dobry den.Ptala jsem se po jake dobe se jiz neda zjistit zda jsem mela na party extazi ci pervitin pri lekarskem vysetreni.A vy jste se ptala na jake vysetreni chodim.Ja mam problemy s vysokym tlakem.Kamaradka zase s ledvinami.Ryskujeme hodne nase zdravi?I kdyz si davame davku vzdy na polovinu.Dekuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Omlouvám se za zpoždění k dotazu, neměli jsme teď z důvodu stěhování kanceláře právní poradny, kde pracuji, přístup na internet. No, upřímně, pokud máte problémy s vysokým tlakem, tak riskujete poměrně dost, protože drogy, které užíváte, jsou stimulanty, které mimo jiné zvyšují krevní tlak. Využiju citace kolegy MUDr. Minaříka z informačních textů o stimulčních drogách, které najdete vlevo na těchto stránkách: "Užívání stimulancií představuje zátěž pro celý organismus, především pro kardiovaskulární systém. Stoupá riziko srdečních a mozkových příhod." Takže myslím, riziko zdravotních potíží by vás mělo zajímat víc než to, co se stane, když na vaše užívání někdo přijde. Ohledně zdravotních potíží kamarádky - vzhledem k celkovému zatížení organismu, s tím, že užití MDMA ovlivňuje vegetativní nervový systém a to s sebou nese změny tepelné regulace a absence pocitu žízně, tak je tu velmi výrazné riziko i pro člověka, který má potíže s ledvinami. To, že dávky užíváte napůl, je sice fajn, ale moc vám to nepomůže. Doporučuji zvážit, zda vám poměrně vysoká zdravotní rizika za občasné užití drog na party, za to stojí. Více info o vlivu stimulčních drog na zdraví najdete na těchto stránkách, na www.drogmem.cz nebo na www.lf3.cuni.cz/drogy (farmakologický ústav, na stránkách najdete podrobné informace o výzkumech kolem extáze a databázi tablet ectáze zachycených v ČR s popisem).