Genni
Dobrý den, zjistila jsem, že můj náctiletý bratr čichá... rodiče to sice tuší, ale dokud ho nepřistihnou asi s tím nic neudělají. Chtěla bych se teda zeptat, kam se obrátit... a jestli můžou být v tomto případě rodiče nějakým způsobem trestně stíháni. Bratr bude zapírat, dokud ho nepřistihneme při "činu". Vím to určitě...všude je cítit aceton, taky má zkušenosti s lehčími drogami. Děkuji za odpověď

Odpověděl: Tomáš Harant
Dobrý den, tak to je nezáviděníhodná situace. Mít strach o bratra (a že je oprávněný, vždyť čichání je nerizikovější co se týká zdravotních poškození a navíc může jít i o život, těžko se dávkuje....) a zároveň o rodiče (zde se ale bát nemusíte...). Škoda jen, že nepíšete kolik let je bratrovi, ale i Vám. Každopádně pokud je bráchovi méně než 15, rodičům bych to na Vašem místě řekl.... Může Vám to sice přijít jako bonzování, ale rizika jsou přeci jen moc velká a něco by se dělat mělo. A rodiče by v tomto případě mohli hodně pomoci. Kam ale jít a co dělat se odvíjí od jeho věku, od toho jak se k věci bude stavět... A kolik že je Vám, jestli se můžu zeptat. Podle toho by jsme mohli vymyslet, jak by jste mohla pomoci Vy. Každopádně jste v těžké situaci, ať je bráchovi 11 či 19 a zase napište, ať v tom nejste sama. Hezký den