Pervitin
milasek
Prosím Vás jak dlouho trvá léčba v komunitě a jak to tam asi chodí? Přemýšlím, že bych asi někam měla jít, akorát nevím jak na to a docela se toho bojím...

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, jít do komunity je hodně velké rozhodnutí. ještě k tomu, když o tom nic nevíte, nedivím se, že z toho máte strach. V základě jsou komunity na půl až jeden a půl roku, je to různé. Také jsou pro různě staré lidi a používají různé metody. Většinou jde ale o nějakou kombinaci psychoterapie, pracovní terapie a resocializace. Tedy nějaká část dne je věnována skupinám,kde se rozebírají jak osobní problémy jednotlivých klientů, tak problémy mezi členy skupiny, ale i třeba praktické informace o fungování "venku". Další část dne je věnována práci, sportu, třeba i arteterapii atd. Je to opravdu různé, některé komunity jsou křesťanské, to znamená, že je zde důraz kladen i na vzdělávání se v tomto směru. Trvalo by asi dlouho, než bych Vám popsala denní program a všechny možné zákonitosti terapeutických komunit. Abyste se lépe rozhodla, je dobré vzít to například přes K-centrum nebo AT poradnu, kde můžete probrat své představy a na druhé straně možnosti a získat i potřebné informace. Pokud se Vám nechce nikam osobně, můžete také zavolat k nám do K-centra, na tel. 283 872 186 a vyltat se na všechno co Vás zajímá. Určitě se Vám pak bude rozhodovat lehčeji. Přeji hodně odvahy!