Jak zjistit kvalitu pervitinu mimo laboratorního rozboru
David
Obrazcem při odpařování do krystalické podoby? Jakou chuť má kvalitní pervitin při kouření na alobalu a jaká barva na ph papírku je neutrální?

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Davide.
Bezlaboratorní metody testování kvality pervitinu (obrazec při tavení, chuť, vůně) jsou velmi nespolehlivé indikátory kvality; i vzorek vypadající „čistě", tvořící obrazce na alobalu, se zásaditým pH může obsahovat nebezpečné příměsi a škodlivé látky.
Mezi uživateli se traduje jako známka čistoty a kvality pervitinu sledování obrazce, který po sobě pervitin při kouření přes alobal na alobalu zanechá. Ale jde spíš o pověru, podobné obrazce zanechá i kontaminovaný pervitin, nebo dokonce i zcela jiné látky. Chuť a vůně pervitinu při kouření bývá chemická, občas můžete cítit amoniak, ale ani to není ukazatel kvality nebo čistoty látky. A ph pervitinu bývá zásadité, většina papírků má zásaditost v modré barvě, ale možností je víc - neutrální bývá zelená, zelenomodrá, hodnota neutrálního pH je 7.
Nepíšete, z jakého důvodu se ptáte. Pokud byste chtěl napsat víc, neváhejte.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.