Pomoc synovi
Candy
Dobrý den,dospělý syn je drogově závislý /zřejmě pervitin /,navíc je gambler.Zatím pracuje, má v péči dítě 14 let.Veškeré peníze prohraje nebo utratí.Má dluhy, nezaplacené půjčky a úvěry. Finančně i materiálně mu pomáháme / s ohledem na dítě v domácnosti /, ale již to začíná být nad naše síly. Závislosti si je vědom, ale odbornou pomoc s léčbou odmítá,tvrdí, že to zvládne sám.Fyzicky chátrá,psychika špatná, záchvaty vzteku, agrese, na druhou stranu únava, spavost, neschopnost postarat se o dítě, nezájem.Citově nás vydírá,chce po nás stále peníze.Dítě chce odejít k matce, ale bojí se mu to říct.Bydlí i s dítětem v našem bytě /ne s námi /,který platíme.Jsme si vědomi, že pomůže pouze dlouhodobá hospitalizace a léčba,ale jak k němu přistupovat, když nechce.Oba jsme v důchodovém věku,situaci přestáváme zvládat.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Candy,
podle toho, co píšete, jde o situaci, která trvá minimálně několik měsíců, možná i let, a cesta ke zlepšení tedy nejspíš bude běh na delší trať, kdy i vy sama se budete muset podívat pravdě do očí a možná udělat nějaká nepříjemná a nesnadná rozhodnutí a kroky. Proto bych vás v tuto chvíli odkázala na nejbližší poradnu pro rodinu, kde byste získala vy i váš muž tak potřebnou podporu. Jednak by se vám ulevilo, až budete mluvit s někým, kdo vás nebude soudit. Zároveň uslyšíte o zkušenostech z praxe. Zorientujete se v možnostech pomoci pro syna a věřím, že získáte podporu a odvahu dělat kroky, které postupně povedou k řešení alespoň v tom směru, že závislost syna přestane ničit i vás.
Napíšete-li, která větší města máte dobře dostupná, pošlu kontakty. V poradně jsou diskrétní a nabízí své služby zdarma, stačí zavolat a objednat se.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.