Lexaurin a alkohol
Anonym
Dobrý večer,
dnes okolo 17:00 jsem si vzala 2.35 mg lexaurinu, polovinu a čtvrt toho silnějšího. Zítra ale jdeme do hospody, asi okolo 20:30. Nevím jestli za takovou dobu, takže přibližbě 27 hodin, bude lék stále v těle, a jestli je nebezpečné v tuto dobu pít alkohol, i malé množství.
Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jakub Minařík
Máte pravdu, je to nebezpečná kombinace, ale po 27 hodinách je riziko přece jen mnohem menší. Asi bych byl opatrný, jestli si dáte malé množství, nejspíše vám žádná strašná interakce nehrozí, ale mohlo by se stát, že kdyby bylo alkoholu více, tak by se to mohlo projevit mnohem těžší opilostí, než byste očekávala. Takže je rozhodně na místě opatrnost. To, že by bylo rozumné se alkoholu vyhnout, navíc nevím jak na tom jste celkově zdravotně, jak jste na to citlivá, .... taky jsou ve hře fyziologické faktory, jiné riziko bude u 100kg zdravého mladého chlapa a a jiné u 45kg těžké vetché staré dámy.
Druhá věc je, jak moudré je jít na pivo, když jste ve stavu, kdy potřebujete brát lexaurin. Předpokládám, že jste si jej nedávala jen tak pro zábavu. Na psychofarmaka se obecně pít nemá a to nejen kvůli možné interakci, ale i třeba proto, že se vám mohou komplikovat psychické obtíže, klidně i v následujících dnech po večírku. A to nechcete.
Ps. taky si můžete dát birel, tam bych se interakce neobával.