Pomůcky k nitrožilní aplikaci
Anonymní uzivatel
Dobrý den, chci se zeptat jaké přesně všechny pomůcky potřebuji K nitrožilní aplikaci pervitinu, žádné lžičky ani improvizační náčiní ale vše tak aby minimalizoval všechny rizika.Tím mám namysli vše sterilní ideálně nejaké lahvičky do kterých dám stříkačku a jen roztok natáhnu tak aby se nedostal na vzduch a nebo max jen na minimalní čas proto žádné lžicky a tyhle improvizační věci. Dále pak, filtry a sterilní vodu, kterou nemuzu nikde sehnat ani v cizině(nechapu proc) podle me lidi co jsou fakt hodně závislí tak si to naredijou klidně i vodou z kohoutku neprevarenou a je jim to jedno kdyby se dala koupit sterilni voda treba by aspon nejak minimalizovali rizika. Zatím používám vše sterilní, náplast, alkoholové obrousky, 5x5 gázu na prilozeni po, inzulinky 29g 0,33x12,7mm s odjimatelnou jehlou, vodu kojeneckou převařenou, a filtry dělám tak že jsem si do zubu nastříhal sterilními nužkami u tyčinek na uši ty špicky tak abych se jich ani nedotkl beru je sterilní pinzetou, vše uchovávám ve sklenici zavařovací která byla savem umytá dále v isopropyalkoholu 99% pak vyvařená ve vodě 10 minut a a samovolňě usušená dnem nahoru na buničité vatě. Vše pouzivam sterilní, a chtěl bych poradit nejaké doplňky pro preciznost a pohodlnost jako jsou ty lahvičky, ze kterých to jen natáhnu, filtry, a sterilní vodu vše jednorázové abych to vždy jen rozbalil použil a vyhodil dále pak bych chtěl poprosit o radu když jdu do žíly občas mám problém aspirovat protože jak držím strikacku tak abych se nehýbal a nedráždil zilu musim kouskem ukazovačku a jde to dost blbě škrtidlo nepouzivam protoze to gumové se na sebe nalepí a pak mi nejde povolit nijak kdyz jsem uz v zile proto chci videt vzdy krev abych mel jistou ze jsem v, dále pak jaké vitamíny pro lepší regeneraci žil a nejake rady k lepsimu udrzovani zil kdyz uz jim delam tohle.

Odpověděl: Jakub Minařík
Nu, hlavně byste si měl opatřit roztok metamfetaminu, který je sterilní, isotonický, .... nebo alespoň metamfetamin ve farmaceutické kvalitě, abyste měl alespoň bazální kontrolu nad tím, co si aplikujete, a tedy i nad riziky. To, co koupíte na ulici, to rozhodně nesplňuje, metamfetamin není čistý, často je kontaminovaný dalšími látkama, i například fentanylem, který je opioid a můžete se s ním celkem snadno předávkovat. Kdybyste se chtěl zeptat, kde se takový dá opatřit, tak vám neporadím, protože nevím. Jinak na samotnou aplikaci potřebujete desinfekci a nebo předpřipravený dezinfekční tampón, sterilní jehlu a stříkačku, pak stericup (nebo lžičku), aq. pro injectione, sterifiltr, a pak tampon po (suchý) a náplast. Používá se to v pořadí, které jsem napsal. Vše distribuují služby pro uživatele drog, terénní programy a nízkoprahová zařízení, která se zabývají pomocí uživatelům drog. Zařízení jsou po celé České republice, nicméně dostupnost různých potřeb je různá,, dezifekci, sterilní náčiní  a vody budou mít prakticky všude. Stericup a sterifiltr všude mít nemusí, ale myslím, že by mohli najít cestu, jak se k nim dostanete.
Možná budete potřebovat i radu, jak na to, to by vám mohli taky poradit, jestli neděláte nějakou hovadinu - aplikovat po směru toku krve, tedy k srdci, pod správným úhlem apod. I to škrtidlo se upevňuje speciálně, aby stačilo zatáhnout a ono spadne. Asi kdybychom znali lokalitu, tak vám můžeme poradit, kam se obrátit, kde by s vámi aplikaci prošli krok po kroku tak, abyste si pokud možno co nejméně ubližoval a předešel komplikacím.
Po aplikaci není špatné použít lokálně něco protizánětlivého (ideálně ibuhepa), použití tablet a nebo specifických přípravků jsem nikdy podrobně nezkoumal, tak nevím. Zkusím se výhledově podívat, ale uškodit by to nemělo.
MUDr,. Jakub Minařík
P.s. Prima, že se o sebe takhle staráte, nicméně je dobré vědět, že vážné komplikace spojené s injekčíní aplikaci se vyskytují i medicíně a je to jen statistická pravděpodobnost. Samozřemě, když se někdo chová jako dobytek, tak stoupá, když to děláte jako vy, tak pochopitelně klesá.