Detekovatelnost alkoholu v moči
Roman
Dobrý den,jaká je maximální délka detekovatelnost alkoholu v moči,něco jsem o tom četl a zjistil jsem že moderní metody zkoumají ETG,což je metabolit vyučující alkohol,jestli to píši správně.Jaká je nejdelší možná doba přítomnosti tohoto metabolitu?Potřeboval bych to trochu rozvést.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Romane,
a díky za dotaz.
Máte dobrý postřeh - je to skutečně tak, nejčastěji se testuje alkohol testy sledujícími přítomnost ethanolu, nebo přítomnost jeho metabolitů ETG a ETS - v obou případech jde o metabolity ethanolu, které se vylučují o řád delší dobu než samotný ethanol, uvádí se u nich detekovatelnost až 80 a 30 hodin po užití (v případě testování moči) - vliv na výsledek má ne jen citlivost testu (tzv. cut-off), ale i množství skonzumovaného alkoholu, váš metabolismus a zdravotní stav (např. jater), ředění moči apod.
Netuším přesně, z jakého důvodu se ptáte. Ale stačí to takto? Kdyby cokoli, napište víc.
S pozdravem a přáním hezkého dne,
Gabriela Minařík.