7-OHMG
X
Dobrý den, ráda bych se zeptala, jaké je bezpečné dávkování 7-hydroxymitragyninu pro průměrného opioidnaivního člověka, aby ale bylo dosaženo všech pozitivních účinků (na trhu jsou dostupné i tablety s 15 mg a říkám si, že by mohly být dost nebezpečné). Zároveň by mě zajímalo, zda je efekt této látky srovnatelný s některými jinými opioidy.
Děkuji za odpověď

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, X,
máte pravdu, že 7-hydroxymitragynin není bezpečná látka a je směle srovnatelná s jinými opiáty a opioidy. Představa, že jde o bezpečnou látku „přírodního původu" je mylná, nejde o přírodní extrakt, ale o izolovaný, synteticky vyrobený opioid. Při užívání nese obdobná rizika - tedy včetně rizika růstu tolerance, vzniku závislosti, ale tedy i rozvoje abstinenčního syndromu. Bylo by naivní myslet si, že jde užívat s tím, že dosáhnete pouze positivních účinků a vyhnete se těm nežádoucím. Jdou ruku v ruce.
Jsou tu ale i rizika spojená s jednorázovým užitím. S ohledem na negarantované složení (byť se výrobci tváří, někdy i dokládají složení laboratorními testy, žádnou reálnou garanci nemáte), neznalost individuálních proměnných (zkušenosti s opiáty, opioidy aj., váha, zdravotní stav - psychický i fyzický, užívání dalších látek atd.), neexistuje nic jako bezpečné dávkování 7-hydroxymitragyninu, rozdíl mezi malou a nebezpečnou dávkou je velmi malý - sama se zmiňujete o dávkách v řádech miligramů. Jde totiž o velmi silnou látku, potenciálně účinnější než morfin, takže i malé množství (dokonce i menší než 15mg) může u někoho způsobit závažný útlum dýchání nebo ztrátu vědomí s rizikem předávkování.
Pokud by i tak někdo užíval, je dobré držet se zásad harm reduction - tj. užít jen velmi malé množství, dávku nedokrmovat, ale počkat minimálně 2 a více hodin, neužívat současně žádné další látky ani léky, včetně alkoholu. Je dobré, aby byl na blízku někdo, kdo bude k dispozici minimálně 4-6 hodin a bude na uživatele dohlížet a v případě potřeby zavolá pomoc, kterou informuje o užité látce.
Nezmiňujete důvod, proč se ptáte. Budu ráda, když napíšete víc, možná by se nám podařilo vymyslet něco jiného.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.