THC detox
Matt Spliffew
Ahoj,
píšu to sem, protože chci slyšet upřímný názory od lidí, co ttomu rozumí.
Jsem 19letý kluk, sportovec tělem i duší chodím do gymu, zajímám se o kulturistiku, grafiku a hudbu. Hulím asi 4 roky. Začátky byly fajn klasická tráva, dobrá nálada, pohoda, smích, klid v hlavě. Prostě mě to bavilo a všechno bylo v pohodě. Nikdy jsem nehulil přehnané množství, maximálně 1G za den a ještě jsem si to rozdělil
Nikdy jsem nehulil proto, že bych utíkal od problémů nebo byl labilní. Spíš mě na tom bavila ta atmosféra, klid a někdy i inspirace. Dokázal jsem hulit skoro každej den, a přesto jsem makal 5x týdně gym, a box + kvalitní jídlo, měl jsem výsledky. Ze 43 kg jsem se dostal na 70 kg, nabral jsem čistou svalovinu a byl fakt ve formě.
Hulil jsem tak do 1 g denně, někdy ani ne. Nepřeháněl jsem to.
Pak ale přišlo HHC. Klasická tráva byla občas hůř k sehnání, a tak jsem začal hulit tyhle legální věci. A tady se to začalo lámat.
Zpočátku jsem si říkal, že je to lepší levnější, silnější. Jenže po čase jsem začal cítit, že něco není v pořádku. Po HHC se mi stávalo, že jsem měl hnusný dojezdy divný pocity, deprese, úzkost, pocit, že se mi něco děje, ale nevím co. Jednou jsem měl fakt silnej bad trip a myslím, že i panickou ataku.
Od té doby se mi občas vrací divný stavy i když jsem střízlivej. Návaly nepohody, pocit že musím spěchat, i když nevím kam. Strach z ničeho. Hlava jakoby zamlžená. Ne vždy, ale když to přijde, je to nepříjemný.
Když jsem si pak dal klasickou trávu (THC), bylo to zase v pohodě – žádnej stres, jen klid a chill. Ale i tak jsem cítil, že to už není ono. Dřív jsem si po brku sedl a měl nápady, tvořil beaty, psal texty, měl chuť makat. Teď mě to spíš unavovalo a dělal jsem kulový.
Najednou jsem byl víc uzavřenej, antisociální, bez motivace.
K tomu se přidaly i stresy doma otec má rakovinu, měl jsem operaci s ramenem a nemohl dlouho cvičit. A v tu dobu jsem hulil skoro každej den, asi i ze zvyku.
Už ne pro radost, ale protože “tak to dělám”, jako kdyby moje imidž
Poslední dny jsem se rozhodl, že s tím fakt chci přestat. Ne protože bych musel, ale protože CHCI.
Našel jsem doma zbytek trávy, vysypal ji do koše a řekl si, že dám detox. Mám k sobě respekt když si něco slíbím, dodržím to. A tohle beru jako test sebe sama. Když bych to nedal, lhal bych sám sobě a to nedělám.
Jsem teď pár dní bez trávy a světe div se spím v pohodě, ráno se probouzím čerstvej, jídlo mi chutná stejně, cítím se fakt dobře.
Občas si vzpomenu, že bych si dal, ale ten craving zvládám v klidu.
Jen mám trochu strach, jestli se ta hlava časem úplně srovná někdy se cítím divně, ale už to není tak silný.
Vím, že mi to nejspíš způsobilo to hhc, proto se ptam, zda tyto stavy odejdou, zda budu mít ještě zdravý vztah k thc a jestli mohu mít po tom HHC i nějaké následky na celý život

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Matte,
stavy, které popisujete, může vyvolat jak HHC, tak i dnešní silné odrůdy marihuany. HHC působí na mozek intenzivněji a méně předvídatelně než THC, proto často spouští úzkost, derealizaci nebo panické ataky. Riziko představuje i dnešní konopí s vysokým obsahem THC a nízkým CBD a dalšími canabinoidy. Po vysazení se většina lidí časem srovná, ale je dobré sledovat, co se s tělem a psychikou děje, protože se tyto stavy mohou časem znovu objevit a to i bez užívání - jednou už jste tu bránu otevřel a nedá se předem s jistotou říct, že se ji podaří definitivně zabouchnout. Tím odpovídám i na vaši poslední otázku - jestli můžete mít zase zdravý vztah k THC a jestli můžete mít trvalé následky ... jednoduše jste zažil něco, smazat to nejde, nějak vás to ovlivnilo - jak to bude vypadat v budoudnu nejde s jistotou předpovědět.
Abstinovat mi přijde jako skvělá cesta, jak dát psychice šanci se srovnat. Chce to ale čas a trpělivost. Každé další užití zvyšuje riziko, že se stavy vrátí. Jestli to tak ale bude v souvislosti s HHC nebo i s THC, jestli bude stačit užít jednou, nebo desetkrát - těžko říct. Pokud by se situace nelepšila, stavy se vracely i několik týdnů od vysazení, bylo by dobré zajít si popovídat do adiktologické ambulance. V tu chvíli by šlo o to, aby se situace nezacyklila a nestala chronickou - člověk si tak nějak zvykne na všechno, přizpůsobí se, a na to je dobré si dát pozor. Buďte tedy opatrný, sledujte, co se děje, jaké věci děláte nebo naopak neděláte atd.
Snad tedy alespoň takto. Pokud byste chtěl napsat víc nebo znovu, neváhejte.
S pozdravem a přáním, aby se vše brzo stabilizovalo,
Gabriela Minařík.