Marihuana
Zanda
Dobrý den,ma dcera diabetik kouří marihuanu,již třičtvrtě roku má velké bolesti v levé straně břicha,na veškerých vyšetřeních a to i na ct bricha se nic nenaslo.Bolesti má opravdu tak velké,že křičí.Je možné,aby tento stav byl způsoben kouřením marihuany?Zkoušela vysadit,ale bolesti byli i nadále.Predem moc děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jakub Minařík
To teda na konopí nevypadá, bych řekl. Tuplem když to přetrvává i po vysazení. Asi bych pokračoval cestou vyšetření. Těch možností, co se děje, je celá řada. Takhle na dálku to nejde vyhodnotit.
Jedna z možností je třeba tzv. dráždivý tračník, což je úzkost, která se projeví křečemi v břiše, zjednodušeně řečeno. Někdy se náhle objeví v komplikovaných životních situacích, ale klidně i jen tak. Sám jsem to jednu chvíli řešil a to člověk má dojem, že se mu něco děsného děje, a bolestí jsem teda nekřičel, protože jsem se snažil tvářit, že jsem statečnej, ale úpěl jsem pořádně. :-) Fungují na to léky na úzkosti, spasmolytika v akutním stavu a některá antidepresiva. Všechno je na předpis. I mě napadá, že to konopí by taky mohlo přinášet určitou úlevu, ale teda jen možná. Antidepresiva by byly rozhodně lepší a bezpečnější volba.
Ale znovu opakuju, takhle na dálku nejde zjistit, o co se jedná. Je potřeba nevzdávat se a hledat, co se děje.