Injekcne podanie ketaminu
Roblingoblin
Dobry den chcem sa opytat ohladom injekcneho podavania ketaminu, dneska som si ho skusil pichnut do svalu a neviem vobec ci to robim dobre(pichol som si ho do bicepsu 70° uhol (inzulinova striekacka) pichol som tu 2cm ihlu az na doraz… pocitil som to ale mam strach ci to nerobim zle.. planujem stym prestat ale postupne…
Preto vyhladavam pomoc alebo niekoho kto by mi vedel ako to pichať správne.. (mimo to som uz skusal pichnut ketamin aj priamo do žili [samozrejme rozpusteni vo vode a prefiltrovany cez vatu] ale toho sa uz vseobecne bojim moc)
Dakujem za odpoved

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
pokud jde o intramuskulární aplikaci (do svalu), tak ta je mnohem rizikovější, než ketamin aplikovat sniff nebo per os (šňupnout nebo vypít), a o něco málo bezpečnější než intravenózní aplikace (do žíly). Dostupnost ketaminu je při aplikaci do svalu cca 90-95%, nástup je pomalejší (což je ale riziké, je potřeba s tím počítat a dávku při čekání nedokrmovat). Aplikace do svalu se liší od té intravenózní - aplikovat je třeba hlouběji, a lépe než do bicepsu, do velkých svalů - stehno, zadek, pomalu, pod úhlem 90'. Hrozí klasická rizika spojená s tímto typem aplikace - poškození svalu, zavlečení infekce, abscesu atd.
Do hodiny dosáhnete vrcholu účinku, kterým je velmi silná disociace spojené s halucinacemi, změněným vnímáním reality.
Jakmile jednou látku aplikujete, nejde to vzít zpět, hrozí tedy předávkování, velká disociace a útlum, riziko, že nebudete vědět, co děláte, ublížíte sobě nebo někomu dalšímu. I to je důvod, proč v Psyonu a jiných zařízeních, kde se ketamin užívá k léčbě, zůstává člověk několik hodin, a je neustále pod dohledem lékaře a sestry.
Ke snížení rizik přispěje: užití sterilního náčiní, filtrování látky, aplikace menších dávek bez dokrmování, aplikace hlouběji, do velkého svalu, který není poškozený (bez modřin, zarudnutí), střídání stran a svalů, a následně je dobré nebýt sám, mít někoho, kdo na vás během aplikace a po ní i několik hodin dohlíží. Samosebou je bezpečnější aplikovat per os nebo sniff (vypít, šňupnout), aplikovat menší množství, méně často, stejně kvalitní látku ze spolehlivého zdroje (pokud něco takového je), s ničím nekombinovat. Potud zásady harm-reduction, tj. s cílem snížit rizika, pokud už užíváte a i nadále hodláte v užívání pokračovat.
Pokud byste uvažoval o vysazení a nechtěl na to být sám, nebo si možná na začátek chtěl zkusit vyjasnit a nějak uchopit, co se to děje s vámi a vaším životem, že máte potřebu se vystavovat takovým věcem, mluvit o tom, co vám to bere, ale i dává ... co se obrátit na kontaktní centrum nebo adiktologickou ambulanci? Nebudou vás tam do ničeho tlačit, ale možná vám pomůžou utřídit si myšlenky a promyslet, jestli něco a případně co byste chtěl dál. Co vy na to? Kdybyste o něco takového stál, napište víc, nebo dejte vědět, jaká města máte dobře dostupná, poslala bych kontakt, kam zajít osobně.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.