Thc v krvi
Kent
Dobrý den,přijde mi nespravedlivé,že člověk,který kouří marihuanu když není v pracovní době a druhý den jde do zaměstnání a tam třeba nalíže thc a potom jede na krevní testy a ve výsledcích má 2ng/ml.tak se to bere jako aktivní a z toho usoudí,že je pod vlivem,ikdyž v ten den vůbec marihuanu nepožil.Všichni přeci vědí,že euforie marihuany odezní,když to přeženu třeba 6 hodin.Když člověk celou noc spí a ráno se vzbudí,tak pod vlivem přece není.Co si o tom myslíte?Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jakub Minařík
Když se opijete, tak taky druhý den nadýcháte a jste pod vlivem, i když se subjektivně opilý necítíte. :-)
Ty testy sledují hladiny látek, kdy je ovlivnění obvykle přítomno i objektivně (na to jsou výzkumy), nikoliv subjektivně. Znáte to, někdo je na šlupky a tvrdí že nic. :-)
A poznámka na okraj - v práci i za volantem vám pokud jde o THC většinou udělají pouze test screenigový, který může reagovat i na pouhé metabolity, proto je potřeba postoupit testy laboratorní (z krve či moči), které přesně stanoví hladiny aktivních látek, dokonce dobře odhadnou i dobu, kdy jste užil. A právě laboratorní testy jsou rozhodující pro to, aby se řeklo, jestli jste byl nebo nebyl pod vlivem. I tak to je ale nepříjemnost, o tom žádná. Ideálně tedy mít i ty screeningové čisté.