Pervitin
Pytel
Dobrý den,
Chci se zeptat zda se může pervitin nějak zkazit pokud ho rozpustíme ve vodě k nitrožilní aplikaci. Rozděláváme to půl vody a půl pervitinu. Jde o to, že to chci mít připravené pro vhodnou situaci a nemusel se zdržovat rozděláváním. Může to být skladováno týden ale také třeba i měsíc. Proto se ptám zda je to možné. Děkuji za odpověď

Odpověděl: Jakub Minařík
Může se skladovat, ale jedině za sucha. Dopředu neředit! Pomnoží se vám tam bakterie a budete mít sepsi jako noha. Sepse je horečnatý stav způsobený tím, že se v krvi pomnoží bakterie. Má spoustu zajímavých komplikací, viděl jsem abscesy v játrech, plicích, mozku, oku, .... . Nechcete to, věřte mi.
To i ve zdravotnictví, i když se to připravuje asepticky, se spousta věcí ředí až těsně před aplikací. A na aseptickou přípravu nemáte ani prostředí, ani vybavení. Nejlépe, když se chystáte na aplikaci, si vše rozdělat čerstvě, vybalit sterilní stříkačku, načnout sterilní vodu a rozpustit bezprostředně před. I bych to více naředil než 1:1, pokud si aplikujete příliš koncentrovaný roztok hrozí, že si poškodíte cévu. Aplikovat vždy se sklonem jehly po proudu krve a odjíždět pomalu.