Extáze a dlouhodobý dojezd
Denisa
Dobrý den, před 7 lety jsem si poprvé vzala extázi, doma s přítelem, kdy kamarádka mi řekla ať si dám jen čtvrtku že je to silný. Protože po hodině se žádný účinek nedostavoval, spolkla jsem ještě celý zbytek pilulky. Po asi 20 minutách mi najel příšerný stav, srdce mi bušilo tak moc že jsem už málem myslela, že jsem jednou nohou na druhém břehu… Tenkrát jsem z toho měla strašný dojezd, úplně temnotu v hlavě, nebyla jsem ničeho schopna a trvalo to víc jak měsíc. Měla jsem pocit že jsem se v hlavě úplně zbláznila. Už jsem si tenkrát myslela že to snad neskončí. Pak jsem to nějak překlenula, už si ani nevzpomínám jak a kdy to vlastně úplně vymizelo… Je možné mít tak dlouhý dojezd? A hlavně jsem se chtěla zeptat - Od té doby kdykoliv si na to vzpomenu mám strašný úzkosti, defakto skoro cítím úplně ten strašlivý stav který jsem cítila, myslela jsem že to po letech zapomenu a zmizí to, ale i po 7 letech s tím stále bojuji a nevím co s tím. Je to stav totálně na zbláznění, když si na to vzpomenu a jakoby se to skoro vrátilo… Drogy jsem jinak nikdy neužívala, byla to moje první a zároveň poslední odporná zkušenost…
Předem moc děkuji za odpověď.

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Deniso,
díky za Váš dotaz a sdílení.
Vaše zkušenost je opravdu nepříjemná. Může se stát, že i po jednorázovém užití zůstanou obtíže - úzkosti, panické ataky. V současné době se nejedná o dojezd po užití drogy ale o následky jejího užití. Bude nutné vyhledat terapeutickou pomoc a na následcích pracovat.
Pokud jste ještě nezkoušela, bylo by fajn oslovit terapeuta, který se zabývá i závislostní tematikou (nemyslím tím, že byste byla závislá ale terapeut by měl mít povědomí i o případných následcích užívání) případně můžete navštívit psychiatrickou ambulanci, kde můžete dostat odpovídající medikaci (pokud bude potřeba).
Klidně napište odkud jste, ráda Vám někoho z okolí doporučím.
Markéta