Kokain
Sasanka
Hezký den přeji. V minulosti jsem užívala cca dva roky pervitin, úplně mě to semlelo, ale nakonec jsem abstinovala. Začala jsem pít ale alkohol, občas až nezvladatelné, cca 2x do měsíce . Dělala jsem špatná rozhodnutí, cca 2x si dala opět pervitin. Přestala jsem společensky žít, věnovala se práci apod. Pak jsem si našla přítele, založila rodinu.
Uběhlo deset let, já začala spolecensky žít, pít alkohol , cca jednou do měsíce. Poslední rok si dám občas kokain, je to cca jednou za dva měsíce/jednou za měsíc. Teď naposledy to byl kokain, pervitin a alkohol. Měla jsem při dojezdu šílený stav, když jsem zavřela oci, viděla jsem chlapy, jak na mě zírají. Hucelo mi v uších a měla jsem pocit, že je to můj konec. Díky bohu nemám žádné následky, tedy doufám..
No a teď k věci, je hodně velký průšvih, pokud si občas trochu kokainu dám? Sama jsem si slibila, že si už nikdy nic nedám, ale pod vlivem alkoholu se člověk rozhoduje hůř.. Samozřejmě, že bych mohla zkusit abstinovat i od alkoholu, což mi problém nedělá. Chybí mi společnost, zábava, vyžití..
A také mě poslední rok trápí růst vlasů, mám jich o půlku méně. Stravují se zdravě, beru vitaminy. Chápu správně, že je to tím alkoholem a kokainem?
Jinak bažení po drogách nemám, ale přiznám se, že už pociťují mírnou chuť na kokain, když vím, že se půjdu bavit.
Děkuji za odpověď a přeji hezký den

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Sasanko,
děkuji, že jste se podělila o svůj příběh a zkušenosti - chápu, že to pro Vás nebylo jednoduché napsat.
Vzhledem k Vaší minulosti s pervitinem bych Vám doporučila vyhnout se i příležitostnému užívání kokainu (a ideálně i alkoholu). Z Vašeho dotazu vnímám, že právě alkohol je často tím spouštěčem, po kterém se rozhodnutí pro kokain nebo pervitin snáz „zvrtne". Stojí proto za úvahu udělat zásadní změnu a vyzkoušet delší období úplné abstinence.
Zmiňujete i potíže s vlasy - ty opravdu mohou souviset nejen se stresem, ale i s užíváním alkoholu a drog, protože zatěžují celé tělo. To je další důvod, proč dát tělu šanci zregenerovat.
Nemusíte na to ale být sama. Už jste někdy zkoušela vyhledat adiktologickou péči? Myslím, že by Vám mohla dát velkou podporu a konkrétní nástroje, jak zvládnout společenský život bez užívání. Pokud mi napíšete, odkud jste, ráda Vám pošlu kontakt na odborníka ve Vašem okolí.
Váš dotaz ukazuje, že o sebe chcete pečovat a přemýšlíte nad dlouhodobým řešením - to je skvělý začátek.
Dejte vědět.
Markéta