Vedle
Nikda
Dobrý den.
Dlouholetý injekční uživatel pervitinu - po několikaleté abstinenci poslední roky pouze rekreačně. Z historie si pamatuje, co znamená dát si vedle. Poslední dobou - píchne, natáhne krev, vstřelí - a ono vedle. Na těle jen jedna žíla k použití, levé předloktí, ovšem vytíženost maximálně 1x za měsíc.
Jak je možné, že natáhne krev, i když asi není v žíle? Je potřeba následně aplikovat znovu a zkusit to lépe, nebo látka i tak najede? Jak potom ošetřovat místo po těch opakovaných pokusech "vedle", aby to tělu moc neškodilo?
Velice si vážíme toho, co děláte, a modlíme se, aby vaše a podobné služby existovaly i nadále. Aneb, i "feťák" je člověk a každý z nich má svoji rodinu.

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Nikda,
díky za Váš dotaz.
Pokud je člověk dlouholetý injekční uživatel, dostává cévní systém dost zabrat. Podle toho, co popisujete, je dost pravděpodobné, že žíla po aplikaci praskne. Ovlivňuje to několik faktorů - častá aplikace, vytěžování pouze jednoho místa, rychlá aplikace látky...
Účinek by měl být stejný, možná se lehce protáhne oproti tomu, co je uživatel zvyklý. Pokud se ale aplikuje mimo žílu, zvyšuje se mnohokrát riziko vzniku případných infekcí, abscesů nebo jiných komplikací.
Doporučila bych ideálně na nějakou dobu žilní aplikaci vynechat. Pokud abstinence není cesta, kterou chce člověk jít, je možné vyzkoušet alternativní aplikaci např. formou kapslí. Místa po opakované aplikaci je možné ošetřit např. heparoidem. Doporučuji také pořídit kvalitní škrtidlo. Dále je možné podpořit cévní stěnu různými doplňky stravy, dostatečně spít a podpořit regeneraci těla.
Stačí takto? Pokud bych mohla něco doplnit, určitě napište.
Markéta