Byla to znásilňovací droga, nebo mi špatně reagovaly prášky s alkoholem?
Will
Dobrý den, silně přemýšlím o situaci, co se stala mezi středou 6.8 a čtvrtkem 7.8.
Předem tedy uvádím, že beru atomoxetinum 80mg, kvetiax Prolong 100mg a Derin 26mg jakožto pravidelnou medikaci, a v době jsem také menstruovala. Nikdy předtím mi takto ale alkohol nereagoval s prášky ani menstruací. Piji alkohol příležitostně s přáteli, cca 1× za dva týdny nebo méně.
Ve středu po práci jsem šla ven s ex přítelem (v tu dobu to byl ještě přítel) a pozval mě na pití. Měla jsem dohromady jen strongbow a jeden cocktail, měla jsem k tomu ale i docela velkou porci jídla, takže normálně by mě toto množství alkoholu ovlivnilo jen zlehka.
Měli jsme jít do kina a pak k němu, ale nebylo mi dobře a tak jsem jela domů vyspat se.
Ráno ve 4 ráno jsem se zničehonic vzbudila propocená a s extrémní žízní. Po vstaní se mi začala točit hlava jako při nízkém železu a špatně se mi dýchalo, nacož jsem se složila k zemi. Potom, co jsem se dostala dolů do kuchyně, jsem se složila znovu a myslela si, že umřu. Vím jen, že mi bylo srdce a bylo mi zle. Po napití jsem se nějak po čtyřech dostala do postele a usla. Když jsem se vzbudila do práce, pořád jsem měla stejné symptomy, a ve vlaku jsem se motala a usínala.
Pamatuju si celou věc jen míjivě, ve vzpomínce mi zůstaly jen momenty pádů a pocit silné závratě a pocit blížícího se úmrtí. Dlouho jsem to nechtěla řešit, protože jsem si myslela, že to nemohly být drogy a věřila jsem svému ex až moc na to, abych vůbec zvažovala možnost drog.
Mojí otázkou je, co to mohlo být? Na prášky a menstruaci jsem pila mnohem víc na lačno a nikdy se mi toto nestalo, navíc jsem nikdy nezažila takový pocit dušení a nevolnosti. Ze samotného rande si moc nepamatuji, jen to, že jsem po vypití drinku byla malátná a mimo, všechno šlo mimo mě a ani si nepamatuji, kdy a jak jsem se dostala domů.
Nejsem žádný nováček v pití, proto mi tento zážitek utkvěl v paměti a chci si být jistá, protože o mém ex taky vyšlo najevo, že užívá drogy, není to poprvé, co by někoho zkusil opít a zneužít a i načasování bylo zvláštní, protože jsem s ním odmítala spát.
Měla bych se nechat otestovat nebo říct své doktorce o podezření pro otestování?

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Will,
děkuji za sdílení a Váš dotaz.
Interakce Vašich léků, alkoholu, menstruace a případné únavy může vysvětlit část Vámi popsaných příznaků, ale ne v takové intenzitě. Podle toho, co uvádíte, je možné, že došlo k podání jiné látky. Bohužel nejsem schopná určit, o co by se mohlo jednat - reakce se u každého člověka liší.
Co se týče testování - v tuto chvíli by už nemělo význam, většina těchto látek se v těle drží maximálně 1-3 dny.
Doporučila bych Vám informovat Vaše lékaře o tom, co se stalo. Mohli by Vás odeslat na specializovaná vyšetření (např. EKG, odběry krve, vyšetření ledvin), aby se vyloučil zdravotní problém.
Celá situace, kterou popisujete, je velmi náročná - obzvlášť když se týká člověka, kterému jste důvěřovala. Možná by pro Vás bylo užitečné obrátit se i na terapeuta, abyste na to nebyla sama.
Kdyby cokoliv, určitě napište.
Markéta