Drogové závislý syn
Jenny
Dobrý den,
jsem maminka dospívajícího syna, který je zřejmě závislý na drogách. V poslední době má velké změny v chování a nedávno jsem si všimla černých skvrn v ústech. Mám strach, že si nějak ubližuje nebo že je ve vážném stavu. Cítím se zoufalá, ztrácím naději a nevím, jak s tím dál bojovat jako rodič.
Nechci ho ztratit, ale zároveň nevím, jak mu mám pomoct, ani jak to celé zvládat psychicky sama. Potřebuji radu nebo aspoň prostor se svěřit.
Děkuji předem za jakoukoliv odpověď.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Jenny,
díky, že se ozýváte a obracíte se s důvěrou na naši poradnu.
Netuším, co přesně by způsobovalo černé skvrny v ústech, nicméně předpokládám, že změna chování není zdaleka jediné, čeho jste si všimla, a na základě čeho usuzujete, že syn užívá drogy. Odhaduji, že situace již nějakou dobu trvá, a vy začínáte být vyčerpaná a propadáte beznaději. Dává mi proto smysl obrátit se na poradnu, kde byste se mohla svěřit a situaci probrat podrobněji, zvážit možnosti podpory pro sebe i pro syna, zorientovat se v situaci, ulevit si, nebát se odsouzení a hledání zkratkovitých řešení. Pokud byste byla z Prahy, nebo by vám Praha byla dobře dostupná, odkázala bych vás na naši Poradnu pro rodinu, v ostatních případech napište, jaká větší města máte dobře dostupná, poslala bych vám kontakty. Služby poraden jsou poskytovány zdarma a diskrétně.
Poradnu pro rodinu SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
+420 284 824 234
+420 739 268 527
rodice@sananim.cz
S pozdravem a přáním hodně sil,
Gabriela Minařík.