Toxická psychóza nebo realita?
Týna
Dobry den,
po aplikaci pervitinu se mi z pod kůže uvolňují jakoby krystalky podobne třeba cukru a nebo pak abnormálně velké množství žmolků černých s mazem. A teď - před 9 lety jsem brala nějaké vietnamské krystaly asi s příměsí hydroxidu a od té doby nejsem schopna reálně posoudit jestli tohle extrémní množství hnusu je nějaká infekce a nebo toxická psychóza. Prijde mi divný, ze mám 9 let hlavně zrakove halucinace a vidím, často i delší dobu od nejake intoxikace místa postižena tímhle nevim cim. Nikde nemůžu najít někoho kdo by popisoval takovéhle následky po užívání drog. A uklidňuju se tím, že mám psychózu, jen mi přijde divný, že mám 9 let ten samý problém a důsledky pociťuji i střízlivá. V nemocnici jsem byla, bohužel v takovém stavu, že mě hned poslali na psychiatrii až jsem zkoncils přes noc nuceně na záchytce. Takze - jak, prosím, se ujistím zda mam toxickou nebo jestli existuje nějaká taková infekce a na koho se mám obrátit. Mam cele tělo zjizvené, jak si dostávám z pod kůže nevim co a nebo kde mi to samo po aplikaci vylezlo z pod kůže. Muzu užit jakýmkoliv způsobem, stejne pak trávím hodiny čistěním zanesených míst, který po aplikaci povolí. Vas názor? Psychóza nebo najít nějakého lékaře a co mu přesně říct.

Odpověděl: Amrit Sen
Týno, zdravím Vás,
díky za důvěru. Odpusťe, ale takto na dálku nedokážu já, ani nikdo jiný, poznat, natož určit, co se Vám děje. Pochybuji i o tom, že může kohokoli uklidnit informace, že má toxickou psychózu, pokud ji zrovna prožívá, byť se tak Váš příběh jeví. Na druhou stranu nebývá vzácné, že lidský pot, především na ochlupení, může za určitých okolností zjevně krystalizovat.
Že o situacích, které Vás dlouhodobě trápí a pochybách, které ve Vás vyvolávají, dokážete napsat, je rozhodně dobrá zpráva. Možná Vás uklidní, že rozhodně nejste první, kdo podobné potíže v souvislosti s užíváním pervitinu, nebo jiných psychostimulantů popisuje.
Doporučuji Vám poradit osobně se s pracovníky dostupného kontaktního centra, nebo terénního programu, případně s psychiatrem - adiktologem, od toho se mohou odvíjet Vaše další kroky.
Pokud byste potřebovala kontakty, neváhejte se znovu ozvat a napsat, jaká větší města jsou vám dobře dostupná.
Přeji klidný závěr léta, buďte na sebe opatrná,
Amrit Sen.