Rivotril
Honza
Zdravím 🙂 chtěl bych se zeptat na náročnost vysazování rivotrilu po 13/14 letech denního užívání. Mám jej na předpis od lékaře, který mi píše stejnou dobu cca.substitucni léčbu buprenorfinem. Rivotrilu užívám víc, než mám předepsáno. Užíval jsem dřív, před několika lety dávky i 8,10 mg rivotrilu denně. Nyní mám předepsaný 2 mg denně, ale beru 4 mg. S buprenorfinem ani toxikologii problémy nemám. Jen cítím, že mě Rivotril otupuje. Psychicky. Emočně. Pracuji ve zdravotnictví, mám rodinu, je mi 35 let a chtěl bych něco změnit. Snížit Rivotril jak je to možné. Ale nevím, jestli to je reálné ambulantně. Co myslíte?

Odpověděl: Jakub Minařík
Asi je to při vaší dávce ambbulantně možné. Zkusil bych vysazovat po 0,5 mg týdně a až budete na 0,5 mg redukovat po 0,25 mg. Pokud jste jinak zdráv (to předpokládám, jinak bych to asi řekl lékaři rovnou), tak takovéhle tempo vysazování byste měl bez problémů zvládnout. Pokud byste se v průběhu vysazování necítil, tak klidně můžete schůdek prodloužit na 2 týdny, ale rozhodně se nevracejte zpět k vyšší dávce.
Pomoci by vám mohlo magnesium (ideálně magnosolv 2x denně), meduňka lékařská, několikrát denně šálek, vitaminy skupiny B.
Taky je teda možné, že se objeví úzkosti, ... a budete třeba potřebovat jinou medikaci, třeba antidepresiva - ta jsou nenávyková a pocit otupení po nich nebývá.
A asi to také bude třeba říci svému lékaři, no ideálně hned a v nejhorším za 4 týdny až se dostanete na ty 2 mg. :-)
MUDr. Jakub Minařík