test
Sluníčko
Dobrý den,rozešla jsem se s přítelem,který je dlouhodoby uživatel pervitinu.Říká mi ze už neuziva,a proto mám i možnost mu udělat test kdykoliv budu chtít.Nastal den D,pevně mi dal kelímek se studenou močí,po té co jsem odmítla udělat test,mu nešlo dlouuuho vycurat,az se pak povedlo male množství.Moč už byla teplá,test jsem provedla,vyjela silná čárka a az zhruba víc jak po 10min jde vidět úplně v dálce slabounka ani ne výrazná,spis ztracena druha čárka.Já ji beru za pozitivní,protože tomu nasvědčuje i jeho chování,kdy najednou slzy,ze je toho na něj moc,pak jestli nemá horečku,vyhybave chování a ve finále když u nás přespal,požádala jsem ho ráno nez půjde do prace o moč a nešlo to,včetně toho ze spěchal.Pro me je to vše neduveryhodne a prosím o vaš názor,rada bych i poslala foto testu.A ještě zminim ze i já sama jsem si ho dělala a během 5min vyditelne 2čárky.Jedna se pervitin.Samozřejmě mi tvrdí ze tam u sebe čárku vidí a ze dokonce i na Podané ruce mu řekli ze když tam je druha čárka i když úplně slabounka tak je negativní.Ale s porovnáním mým testem,kde jsem stoprocentně čistá je velký rozdíl.Děkuji předem za odpověď

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás,
a děkuji za váš dotaz a důvěru, se kterou se na nás obracíte.
Testování je z našich zkušeností ošemetná záležitost. Mnoho lidí věří, že testy přinesou jasné odpovědi, a doufají, že tím něco vyřeší - obnoví důvěru, vyjasní situaci. Jenže jak sama vidíte, v praxi to často dopadá jinak. Ani negativní výsledek totiž neodstraní pochybnosti, pokud ve vás zůstává pocit, že vám partner něco tají. A pozitivní výsledek? Ten může být zpochybňován, zlehčován, nebo může spustit další hádky. Místo aby test pomohl, jen přesune spor z tématu užívání na důvěryhodnost samotného testu.
Zásadní otázka není jen „co test ukáže", ale hlavně: Co si s tím výsledkem počnu? Co udělám, když se potvrdí, že partner užívá? A co, když mi tvrdí opak, ale já tomu stejně nevěřím?" Často se s výsledky v ruce ocitáme ve zvláštní šedé zóně, kde výsledek, reálné chování a naše prožívání situace, neukazují jedním směrem.
Vy jste ta, kdo se na nás obrací, a proto vás chci povzbudit, abyste věřila svým pocitům. Vaše intuice není nepřítel. Pokud se s partnerem necítíte dobře, pokud jeho chování ve vás vyvolává nejistotu, úzkost, nebo nedůvěru - nepřehlížejte to, nedejte se přesvědčit, že se cítíte jinak. Máte právo vidět situaci svýma očima, mít svoje pocity, pochyby a obavy. Nejde člověka donutit, aby drogy přestal užívat. A vás nejde donutit, abyste cítila důvěru a viděla věci tak, jak chce partner.  Můžete mu říct: „Mám pocit, že jsi užil drogy, je jedno, co říká výsledek, takhle se cítím, takhle vnímám tvoje chování, takhle to je. A necítím se dobře." Nemusíte říkat víc, ani nic víc dokazovat.
Rozumím, že není jasné, co dál s vaším vztahem bude - píšete, že jste se rozešli, ale zároveň přítele testujete, zajímá vás, co se s ním děje. Je pochopitelné, že k němu pořád cítíte nějaké pouto. O to těžší to pro vás ale může být. Možná právě proto by mohlo pomoci si o tom promluvit s někým nezávislým - sama, nebo i společně s přítelem. V poradně můžete s pomocí odborníka nahlédnout, v jakém kruhu se spolu točíte, jak se opakuje nedořešený konflikt, a co by vám pomohlo se z něj vymanit. Pokud by vám to dávalo smysl, dejte vědět, která větší města jsou pro vás dostupná. Ráda vám pošlu kontakty na poradny, kde pracují lidé, kteří problematice návykového chování rozumí. Služby jsou často anonymní, bezplatné a diskrétní.
Držím vám palce, ať se vám daří.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.