Kokain
MH
Dobré ráno. Po cca dvou letech zkušeností s touto drogou, si všímám zvýšené tendence kokain brát v daleko vyšších dávkách, než zpočátku. Pro představu: bývávalo to jednou, maximálně dvakrát ročně, většinou proto, aby člověk vydržel déle na párty. Dnes jsem ve stavu, kdy to sice také beru výjimečně, když se jakože jdu bavit, ale frekvence se zvýšila na cca půl gramu za večer namísto jedné "lajny", a přepočítat by se to také dalo na jeden večer za měsíc, či dva. Problém je v tom, že se samozřejmě i mě, jako ostatním zdá, že bez koksu se prostě pořádně neuvolníte, nepobavíte.... Minulou sobotu mě to ale už přesvědčilo, že opravdu je na čase přestat a možná si najít odbornou pomoc, jelikož po tom svém, "půlgramovém" večeru mi po poslední lajně začala z nosu parádně téct krev. Nebyl to tedy večer bez omezení, jak bývá, ale spíše jsem se doslova zahanben vracel domů s pocitem, že jsem nejhnusnější smažka z celého města. :-D

Odpověděl: Jakub Minařík
To je problém drog obecně, včetně alkoholu. Párkrát je to sranda, když je to častěji, tak to začne zlobit a bez drog je zábava taková, no na nic. Takže je nejvyšší čas brzdit. Hezky to máte spočítané, to chválím, jste opatrný, takže jste detekoval problém včas, myslím.
Stačí, když si prostě kokain přestanete dávat, na začátku to bude trochu dřít, ale pak už to půjde snadněji. jen je dobré vědět, že když si znova dáte, tak se chutě vrátí, jinak budou postupně vyhasínat. Na chutě vůbec pozor, mají tendenci vás přesvědčovat, že není tak zle a projednou se nic neděje. Ale asi počítejte s tím, že si prostě jednou dáte, tak nepanikařte, jen pak v abstineci pokračujte. Prostě jen užití odložte, a vyhýbejte se kontaktu s kokainem. Znáte to, když máte plnou vinotéku a stačí jen sáhnout, abstinuje se mnohem hůře, než když musíte do obchodu na nákup. :-)
Pomoci vám může meduňkový čaj (zklidnění), Magnesium (nervosvalová dráždinost), vitaminy skupiny B. A dejte pozor na ostatní drogy, včetně alkoholu, má tendenci se to překlopit jinam a začnete brát snadno něco jiného.
Vypadá to, že nejste sám, tak instrukce můžete předat i kamarádům.
Ten nos - no to kokain dělává, zkuste si opatřit Coldastop nosní olej, obsahuje vitaminy, usnadní to zhojení. Kdyby nebyl, tak nějakou mast s panthenolem, funguje podobně. A bacha na kapky na rýmu, mají také anemizační efekt, mohou to zhoršit. Kdyby se to opakovalo, tak na ORL, pomůžou vám s tím.
Blbé pocity jsou blbé :-), ale když to zvládnete, budete mít dobrý pocit sebeúčinnosti, to vás nabije.
To dáte.
MUDr. Jakub Minařík
Ps. kdybyste chtěl někam s tím zajít, tak napiště odkud jste, pokusím se vám nějaké zařízení vyhledat, ale myslím, že to není nutné, ta frenvence užívání a problémy které popisujete - to byste mohl zvládnout sám. Spíše kdyby to nešlo, tak napište a neodkládejte.