Plazma
Albin
Dobrý den dneska jsem byl na plazme a podepisoval jsme všelijaké dotazníky a gdpr no zjistili mi drogy v moci konkrétně mdma bude se to nějak řešit budu pak chodit na probačni nebo něco takového budu nějakým způsobem stíhán?
Děkuji za odpověď

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Albine,
ideální by bylo zeptat se přímo v místě, kde odběry proběhly. Pravidla se mohou mírně lišit centrum od centra.
Nicméně obecně platí, že informace o užití drogy by se neměla dostat mimo prostory centra. Zároveň je ale pravděpodobné, že bude váš odběr odmítnut, nedostanete finanční odměnu a budete vyřazen ze seznamu vhodných dárců (minimálně dočasně).
Centra si často zjišťují řadu informací o dárcích právě pro to, aby byl odběr bezpečný - a to ne jen pro příjemce, ale i pro vás, jako dárce. Užíváte-li MDMA a zachytí-li ho při odběru nebo darování plazmy, pravděpodobně jste užil krátce před odběrem. Tělo bylo v nedávné době v nemalé zátěži a vystavovat ho dalšímu zatížení odběrem je zbytečné, riskujete velké oslabení organismu. Z druhé strany je to tak, že plazma se buď přímo daruje příjemci a nebo využívá k výrobě dalších produktů, i v tomto ohledu je zodpovědné se užívání drog vyhnout.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.