Léky tivotr
Kurinka
Prosimvas občas si vezmu najednou tři rivotreli krásně totiž potom spim ale problém je ten ráno SR probudím spim na jiní posteli a Manuel mi říká že jsem si ustláno na zemi a mluvila sem hlouposti jal je to možný když vím že jsem spala jak zabita co to znamená dekuji

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Kurinko,
a děkuji vám za dotaz.
To, že se vám zdánlivě dobře spí po 3 Rivotrilech, není nic překvapivého. Stejně tak není nic neobvyklého na tom, že si nepamatujete, co se po užití děje - máte pocit, že jste si lehla a spala, ale realita je jiná - pohybujete se, chodíte, mluvíte. Jeden z vedlejších příznaků a rizik užívání Rivotrilu jsou právě tyto stavy, kdy se člověku neukládají vzpomínky na to, co dělal, a nemusí si to uvědomovat plně ani v daný okamžik. Je to jeden z důvodů, proč se při užívání nedoporučuje řídit motorová vozidla a ovládat stroje. Tento stav je potenciálně velmi nebezpečný, člověk může sebe nebo někoho dalšího zranit, ublížit si, udělat něco, co by za střízliva neudělal, a riziko, že k němu takovému dojde, roste s vyššími dávkami léku.
Píšete, že jednou za čas užijete 3 Rivotrily, ale už se nezmiňujete o ničem dalším - není jasné, zda léky máte předepsané od lékaře, jak dlouho je užíváte, zda v době, kdy neužíváte tři léky, užíváte jeden nebo něco jiného, máte bez Rivotrilu problémy se spaním, jak je řešíte? Trpíte epilepsií, úzkostmi? Procházíte nějakým náročným životním obdobím? Kdybyste chtěla, budu ráda, když znovu napíšte, a řeknete o svojí situaci víc.
Jinak - Rivotril je lék, který se předepisuje jen krátkodobě a měl by být s ohledem na uvedená rizika, ale i riziko rozvoje závislosti, užíván jen po velmi krátkou, omezenou dobu. V případě, že ho člověk užívá delší dobu pravidelně, hrozí riziko rozvoje velmi vážné závislosti, a s vysazením se mohou pojit velmi nepříjemné stavy, proto je dobré, aby dotyčný vysazoval postupně, ideálně pod dohledem lékaře. V neposlední řadě - rozhodně je dobré se vyhnout kombinování Rivotrilu s jakýmikoli jinými látkami, včetně alkoholu.
Opatrujte se a dávejte na sebe pozor, zdraví máte jen jedno.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.