Centrální katetr - aplikace drogy?
Jollo
Dobrý den,
léčím se s nezhoubnou hematologickou chorobou. Léčba je ale svízelná - únava,apatie,dysforie střídaná se záchvaty vzteku (kortikoidy).
Mám zavedený centrální žilní katetr, protože žíly na ruce mám od malička slabé a nedostupné a i.v. aplikacemi jsem si je oddělala úplně.
Můžu drogu (naše oblíbené ilegální stimulant) aplikovat přes CŽK? Při dodržení přísných hygienických pravidel.
Do žil na nohou se bojím, mám Leidenskou mutaci a trombóza mi za to
nestojí.
Moje nemoc je už téměř v remisí a četla jsem, že pervitin je imunomodulans a mohl by přispět k uzdravení.
Svého hematologa se samozřejmě nemohu zeptat :)
Je ve vašem týmu zdravotní sestřička či lékař?
Pokud ne, přivítám i názor ostatních členů týmu. Děkuji

Odpověděl: Jakub Minařík
Špatný nápad.
Chápu, že když je člověku dlouho blbě, tak hledá cokoliv, co by stav změnilo. S těmi symptomy co popisujete dvojnásob, navíc si dovedu představit, že je k tomu ještě sada dalších věcí, které nepíšete, například že jste možná přibrala (kortikoidy to dělají).
No ale CŽK, Leidenská mutace, navíc asi i imunosuprese vyvolaná kortikoidy, to bych se dosti bál, co se zmotá. Rizika, která jsou s tím spojená, jsou, podle mého, příliš velká. Rozhodně to platí o injekční aplikaci do CŽK, to bych neriskoval už vůbec! Samotné užití metamfetaminu je riziko - je to jako když nalejete raketové palivo do starého vraku a vypravíte se na závodní dráhu. Otázka je, jestli vám bouchne guma v první zatáčce, nebo až v páté, a nebo nějakým zázrakem dojedete až do cíle. Doporučoval bych se tomu vyhnout. Rozhodně si nedávejte do CŽK!!! A vůbec ani jinak injekčně.
Imunomodulační efekt metamfetaminu je jen takový tento jak v tom najít něco pozitivního, ale to v tom nehledejte. Jediné pozitivum může být, že se spaříte a možná se vám po tom uleví, pokud se to teda náhodou nezkomplikuje, a nebo vám nebude psychicky ještě hůře.
A jinak s tou léčbou držím palce.
MUDr. Jakub Minařík