jak pomoci synovi
tazaki
Dobrý den..potřebuji radu..chci pomoci synovi...experimentuje s Trávou---alkoholem, Kratomem..Snažím se ho kontrolovat, domlouvat, ale jsem podle něj ta nejhorší co ho nenechá žít, jak by chtěl on. Udělala jsem mu den předtím test a bohužel mu ve vzteku vyhrožovala otcem, který s námi nežije a syn ho nemá rád, že pujde bydlet k němu. Test byl pozitivní na Kratom a THC. Je to 2 dny co má 18 a včera večer se opil v pokoji, nevím jestli něco i nesmíchal..tráva, kratom. Byl velmi agresivní, vyčítal, že ho kontroluju, dokonce mě i mírně uhodil do břicha a kopl. Měl návaly vzteku.,nevím co to byl za stav,pak se vždy rozdýchával,zatínal zuby,rudnul,dýchal rychle.. a asi po hodině brečel. Měl už problém v 9 třídě s alkoholem, kdy jsem zjistila, že se tajně opíjel doma nebo s kamarády, když jsem byla v práci. Vím, že kontrola a domlouvání nepomůže. Kam se obrátit prosím ? Okres Uh.Hradiště ,Kyjov,Hodonín..

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, taziki,
a děkuji vám za důvěru i za dotaz, se kterým se na nás obracíte.
Mluvíte o situaci, kdy syn experimentuje s marihuanou, kratomem a užívá alkohol. Zkoušela jste ho kontrolovat a domlouvat mu, vyhrožovala stěhováním k otci, otestovala ho. Jednou se situace vyhrotila tak, že vás syn i napadl. Umím si představit, že se na to celé cítíte sama, bezmocná, je toho hodně. Nejspíš je i vyčerpávající snažit se kontrolovat dospívajícího syna a domlouvat mu v situaci, kdy on sám nevidí v užívání velký problém.
Přijde mi zcela na místě oslovit v tuhle chvíli odborníky. Doporučila bych kontantní centrum, adiktologickou ambulanci nebo poradnu pro rodiče a blízké uživatelů drog, kde můžete mluvit o všem, aniž by vás nikdo soudil nebo nabízel zjednodušující rady. Místo, kde vám budou rozumět, kde vás vyslechnou a podpoří, kde mají s podobnými situacemi zkušenosti, kde rozumí interakcím látek, kde se orientují v možnostech podpory pro syna, a kde si budete moct trochu ulevit, sdílet, co se děje, hledat rady a tipy, jak se synem komunikovat, cesty, jak si ulevit od bezmoci, aniž by se situace hrotila a se synem jste si navzájem ubližovali.
Zmínila jste, že jste Uherské Hradiště, Kyjov a Hodonín, níže tedy posílám kontakty:
Kontaktní centrum v Uherském Hradišti - organizace Podané ruce
Šromova 145
Uherské Hradiště
686 01
Telefon: +420 777 454 795
E-mail: kcentrum.uh@podaneruce.cz
Kontaktní centrum Kyjov - Charita Kyjov
vedoucí: Bc. Jarmila Švábová
tel.: 518 611 589
mobil: 776 316 515
e-mail: k.centrum@kyjov.charita.cz
web: https://www.kyjov.charita.cz/sluzby/k-centrum-viceucelova-drogova-sluzba/
adresa: třída Palackého 194/30, 697 01 Kyjov (kód obce 586 307), okres Hodonín, kraj Jihomoravský
Kontaktní centrum Vážka - Charita Hodonín
Kontakt: Anenská 4003/9, 695 01 Hodonín
Tel.: 518 343 842, E-mail: k-centrum@hodonin.charita.cz, radka.stipska@hodonin.charita.cz
Vedoucí služby: Radka Štipská, DiS.
Budu ráda, když mi napíšete, jak se sitauce vyvíjí a jestli jste s nějakým kontaktem dobře pochodila.
Přeji hodně sil a trpělivosti,
Gabriela Minařík.