Závislost na jehle
Mííša
Mám dotaz —> Co přesněji znamená závislost na buchně /jehle ?? Existuje to reálně vůbec?
Jakoby to prostě ty lidi kteří tou závislostí trpí si klidně muzou místo drogy píchnout např. vodu a mají stejnej pocit jako kdyby si dali drogy?
Jako myslím tím ze drogovej nájezd kterej jim vyvolá pocity euforie, bušení srdce a ten pocit blaha.. tak to samé jim vyvolá i vpich třeba tý obyčejný vody??
Doufám že mi můj dotaz bude zodpovězen protože jestli to tak je tak není to třeba řešení? Aby ty lidi kteří “nechtěj brát ale nedokážou se toho vzdát” opravdu brát přestali? :D
Děkuji, Mííša

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Míšo,
bohužel to takhle jednoduché není. Jsou lidé, kteří si kromě závislosti na látce, vypěstují i něco jako závislost na rituálu spojeném s aplikací drogy - u injekčním užívání se mluví právě o závislosti na jehle. Někteří uživatelů (zdaleka né všichni) mají pocit, že pokud si drogu neaplikují právě takto, nemá pak takový účinek. Někteří dokonce popisují i několikavteřinový stav "nájezdu" při injekční aplikaci čehokoli (tak jak sama v dotazu naznačujete) ... nicméně pak už nenastoupí vlastní účinek drogy. Proto není samotná aplikace řešením, ale spíš jen dalším přívažkem k závislosti na konkrétní látce. V léčbě se tedy někdy pracuje i s tím, jak postupně nahrazovat nejen samotnou látku, ale i návykové rituály spojené s užíváním.
Stačí to v tuto chvíli takto?
S pozdravem,
Gabriela Minařík.