Akuamma
L
Dobrý den,
jsem závislá na kratomu. Jednou se mi podařilo přestat, ale znovu jsem ho začala před 4 měsíci užívat. Bohužel u mě je důvod užívání způsobený tím, že se léčím s anorexií a díky kratomu nemám takový pocit hladu. Nyní se pokouším přestat. Bohužel to ale nejde. Vydržím dva dny bez něj v absťáku, je mi hrozně a musim si dát dávku. Vím, že to není dobře. Slyšela jsem, že akuamma pomáhá překonat tyto stavy. Chtěla bych se zeptat, zda se na ni tvoří závislost, nerada bych jednu zavislost nahradila druhou.
Moc Vám děkuji.
L

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, L.,
a děkuji vám za důvěru a za dotaz, se kterým se na naši poradnu obracíte.
Popisujete své problémy s užíváním kratomu a jejich propojenost s anorexií. Umím si představit, že užívání kratomu se může zdát jako pomoc s řešením pocitů hladu. Zároveň si však stejně jako vy uvědomuji jeho rizika, mezi která patří i rozvoj závislosti.
Co se týče akuammy - jde o rostlinnou látku, která není dostatečně prozkoumaná, ale s ohledem na to, že jde obsahuje psychoaktivní látky, nemohu vám ji jako řešení vaší situace doporučit. Existuje velké riziko, že jednu závislost vyměníte za druhou. Místo toho bych vám proto doporučila zkusit otevřeně o užívání kratomu mluvit tam, kde se léčíte s anorexií. Vyberte si někoho, komu důvěřujete, kdo víte, že má o vás starost a zájem a dokáže vám naslouchat. Umím si představit, že takový krok chce odvahu. Ale věřím, že jste si sama složitosti situace vědomá a tušíte, že bez upřímnosti a otevřenosti bude změna jen obtížná.
Držíme vám palce a ráda bych vás podpořila a dodala vám odvahu, odhodlání a zvědavost. Situace, ve které se nacházíte, není jednoduchá, nevzdávejte se při drobných nezdarech a zkuste za sebe zabojovat. Zasloužíte si veškerou možnou pomoc a podporu.
S přáním hodně sil,
Gabriela Minařík.