Chutě po delší době - pervitin
Honza 1111
Dobrý den,
potřeboval bych poradit, užívám pervitin asi 14 let. Ze startu jen na akcích, potom o víkendech a asi 3 roky hodně intenzivně. Posledních 6 let s různými pauzami. 8 měsíců a chvilku návrat(20 uziti, 14 měsíců a zase navrat jen párkrát a tak dále.V posledním roce je to častější, přiznám se měl jsem špatný obdobi a tohle je pro toho kdo s tím má zkušenost vždycky"nevinna' pomocná berlicka jak od všeho utect. Vždycky si myslím, že to mám pod kontrolou a pak přijde nějakej relaps i když si řeknu jak je to nesmysl, co všechno to provádí s tělem, myslí i chováním a jak dlouho trvá než se tělo pojednou víkendu dá dohromady. I po těch 14 měsících jsem se probudil a měl jsem hned chuť. Vždycky jsem pracoval a měl i koníčky a k tomuhle mě to prostě táhlo a bavilo. Je neuvěřitelný, že až teď si uvědomuji co je to za problém. A potom minulým roce, když jsem byl psychicky na dně a vrátil se do toho plno každý den, a od té doby jsou ty relapsy mnohem horší. Teď je to tak jednou za měsíc. Je mi 37 a přijde mi, že čím jsem starší, jde to hůř. Z vlastní zkušenosti vím, že čím delší odstup, tím je to lepší. Po pár měsících úplně jináči člověk. Pak to začne tak nevinně, přijde chut, vypnout hlavu, všechny starosti aspoň na chvilu hodit za hlavu. jednou za čas to nic neuděla a další nalhavani. a minulej rok mě to vtáhlo úplně. Do centra nemám zatím odvahu, ale už mě nebaví začínat pořád znova,. Stydím se za to a mám pak výčitky vůči sobě i ostatním, že v tolika letech a po tolika zkušenostech s přestáním.Většinou mě ta chuť chytne o víkendu, žiju sám a je to na celej den někdy víkend a jak se to stane ten relaps pak na to myslím a je to v háji, alkohol moc nepiju a víkendu do hospody výjimečně. Tak chci poprosit jestli nemáte nějakou radu, nebo techniku jak se s tím srovnat. V létě je to snazší to vemu kolo a jedu. Ale taky se stane. Jsem z Brna, Nebo jestli existuje nějakej soukromé terapeut co se v tomhle vyzná. Nitrozilne pouze jednou. Jinak nosem.Posledni rok uz jenom kouřím přes alobal.
Předem Díky za odpověď a jakoukoliv radu, tip či pomoc.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Honzo,
a děkuju za vaši otevřenost a upřímnost, se kterou popisujete svou mnohaletou zkušenost s užíváním pervitinu. Píšete, že už vás to opakující se kolečko užívání a pauz nebaví a že byste uvítal možnost si s někým, kdo je problematiky znalý, popovídat. Dokonce jste zmínil, že se vám do běžného centra nechce, ale že byste zvážil osobní nebo online konzultaci soukromě. A píšete, že jste z Brna. Doporučila bych vám proto weby jako je www.czap.cz (kontakty na terapeuty po celé republice, online, osobně, placené i s příspěvkem od pojišťovny), www.terapie.cz (online i osobně, placené, možnost vybírat podle kraje i oblasti - tedy zaškrtnout závislosti) nebo www.adiktio.cz (čistě zaměřené na závislosti, pouze online, placené).
Můžete se jen rozhlédnout, přečíst si profily terapeutů a zjistit, jestli vás někdo zaujme. Nesedne-li vám někdo na první konzultaci, nic se neděje ... zkuste hledat dál. Je dobré si najít někoho, s kým si sednete a cítíte se dobře, ale také někoho, kdo se nebude bát klást nepříjemné otázky.
První krok - to je přiznání si toho, že vás vlastně tohle kolečko už nebaví, máte za sebou. Tak teď vám přeju odvahu, abyste vydržel a našel v sobě zvědavost propátrat, co za tím vším vlastně je.
Držím vám palce. A pokud byste chtěl, napište znovu.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.