deprese
princezna
Dobry den Ja a me 3 roky na pervitinu. Dva roky divokych jizd, parties, extazi, dojezdu a stih zmizeli a ja si skoro na nic nevzpominam.Posledni rok prestavam.Poprve 4 mes, pak tak 1-2x do mes a ted uz jsem opet 3 mes cista.Nechybi mi cara,snad jen me smazky,ktere mi zmizeli ze zivota, propovidane dny,laska a uprimnost bez podminek.Nestala drogova pratelstvi. Ale stejne jako poprve jsou to ted 3 mes od posl.cary a me opet zacina byt mizerne.Chapu, ze se to cele nemuze obejit bez psychickych nasledku.Propadam nekolikadenim depresim,trapim se hloupostma,nezvladatelnym smutkem,brecim a brecim.Nevidim vychodisko,smysl zivota.Cim dele od posledni cary,tim je to horsi.Opominu sny o smazeni a tak.Pripadam si strasne sama a ztracena.Je mi jasne, ze ten muj hloupy mozek se me snazi donutit, abych si zase dala.Jen jednu carecku a bude ti zase hej.Posledne jsem to proto nevydrzela.Mam rok a pul po vysoke,neuspesne hledam praci a vira v sebe sama a sebevedomi,ktere bych oprvnene mela mit zmizelo v pernikove minulosti a je se na podpore snazim zase si zacit vazit sama sebe.Kdyz si k tomu pripocteme beznadejne problemy v partnerskemi vztahu,nechut k zabave s prateli, co nikdy nesmazili a jsou "jinde", a ze me muj drahy rodic pro mou neschopnost(o jejiz pricine nema ani paru)vyhazuju z domu,vychzi mi z toho nezvladnutelna situace.Co ted?Snazim se chodit cvicit,na tence,zase cist a psat,jako pred 1.carou,jde to ztuha a stejne mam pocit,ze me to opet prevalcuje.Co radite lidem,co se u vas leci,prestanou a jejich psychika je za par mesicu zacne dostavat na lopatky?Ja to dokazala sama,ale bojim se ze z toho nikdy nebudu venku.Omlouvam se ze tu dlouhou zpoved, dotazu se to podoba spis jen vzdalene,ale i to mi trochu pomohlo.Vazim si toho, co pro nas blby fetaky delate. Dekuju.

Odpověděl: Bára Orlíková
Chápu, že jste v dost obtížné situaci. Ale každopádně jste udělala obrovský krok a je úžasné, že zvládáte sama abstinovat za okolností, které popisujete. To, co píšete, se po nějaké době abstinence stává, ze začátku to nějak silou urvete, ale pak energie začíná docházet a všechno začíná být trochu nejasné, šedivé a ubíjející. Taky se může stát, že na vás vylezou problémy, se kterými se člověk potýkal už dřív, ještě před tím, než začal brát drogy a byly drogami překryté. Takže je toho prostě na vás moc. A váš "mozek", jak to nazýváte, se vaše racionální rozhodnutí přestat brát všemožnými způsoby snaží obejít a přesvdčit vás, že to je přesně situace, kdy byste si měla znovu dát. Ale jak sama píšete, dát si znovu není řešení, protože byste tím ten bludný kruh nepřesekla. No, myslím, že občas se podobné situace lépe zvládají s něčí podporou. Napadlo vás, že byste zašla za někým s profesionálů a zkusila si s ním o tom popovídat? Mě napadá, že existují třeba tzv. doléčovací centra, která jsou pro lidi po léčbě z drogové závislosti nebo pro ty, kdo nějakou dobu abstinují sami - pomáhají jim tam překonávat podobné problémy, jako řešíte vy. Zkuste o tom přemýšlet. Nemůžu vám bohužel poskytnout konkrétní kontakt, protože nevím, odkud jste, ale taková centra jsou třeba v Praze, Brně, Olomouci, Ostravě, Děčíně, Českých Budějovicích... Další možností je také psychologická, psychoterapeutická pomoc odborníka, který zrovna není z oblasti závislostí, ale pomohl by vám řešit související potíže (rodinné vztahy, partnerský vztah...). Pokud byste ale o takovou pomoc zájem neměla, tak vám můžu zkusit poradit, jak si naplánovat svůj denní režim a aktivity tak, aby vás to co nejméně přitahovalo zpátky k drogám. Tak to zvažte a kdykoli znovu napište. Držím palce.