PeterX
Dobrý den, mám pár kamarádů, o kterých si myslím,že ž to s tím kouřením jointů přeháněj. Nemluví skoro o ničem jiným,a když neni co kouřit, tak jsou dooost nepřijemný.Netvrdim že já sám nekouřim,ale když neni, tak neni a nevadí mi to. Poraďte nějaký "jiný" způsob jak jim říct že už to přehání.Když jim to pořád říkám,tak mě pošlou akorát do... .

Odpověděl: Pavel Kubů
Zkus jim vysvětlit, že si tak zakládají na velmi obtížný život, budou-li schopni prožívat radost či pohodu pouze během intoxikace konopím. Navíc dříve nebo později dospějí do stádia, kdy nebudou moci být "zhulení od rána do večera" a doba mezi jednotlivými intoxikacemi se pro ně může stát nepřekonatelným problémem. Vlastně se tak sami okrádají o svoji svobodu, kterou předpokládám se právě častým kouřením konopí snaží demonstrovat svému okolí, protože i na konopí, i když pomaleji a delší dobu, vzniká závislost. Když už si jedinec jednou závislost na psychoaktivní látce vyvolá je jednak velmi těžké se jí skutečně zbavit a druhak celou dobu co je na látce závislý a často i řadu let od zahájení abstinence omezuje sebe a často i své okolí, protože některé aktvity pro něj už přestávají být tak bezproblémovými jako na začátku experimentování s psychoaktivními látkami (např. každé další požití jakékoliv psychoaktivní látky během odvykací léčby výrazně zvyšuje riziko tzv. relapsu - znovuvypuknutí závislosti, často s ještě destruktivnějšími projevy než při první epizodě).