Práce
Fandrogs
Dobrý den,nemám problémy s drogama,jen potřebuju poradit...hodně mě zajímají drogy a tak bych někde takhle chtěla pracovat! jen se chci zeptat jakou školu musim vystudovat a prostě jak se k nějaké takové práci dostat??? díky

Odpověděl: Bára Orlíková
Z vašeho dotazu úplně nevyplývá, jaké je vaše vzdělání, zaměření, věk. Ale pokud byste chtěla pracovat s uživateli drog, je nutná nejen nějaké vzdělání, ale především si musíte ujasnit to, jaký vy máte postoj k drogám, proč vás tato problematika zajímá a co vás vede k tomu, že chcete něco podobného dělat. Je to totiž práce velmi náročná, zatěžující a ne vždy tak fascinující, jak by to mohlo vypadat a na to, aby člověk něco takového mohl dělat, musí být dostatečně zralý a mít jasno sám v sobě, jinak může nadělat víc škody než užitku. Ohledně toho vzdělání - je potřeba minimálně středoškolské vzdělání, pokud možno zaměření zdravotní, pedagogické apod., lépe vyšší odborné (sociální práce, sociální nebo speciální pedagogika apod.) nebo vysokoškolské (medicína, psychologie, sociální práce, soc. nebo spec. pedagogika apod.) a je vhodné absolvovat psychoterapeutický výcvik (podmínkou pro přijetí do výcviku je plnoletost, aspoň střední vzdělání, nejlépe ale VŠ psychologie či medicína a praxe v oboru) a další vzdělávání v drogové problematice (kurzy, semináře). Také je vhodné absolvovat stáže v zařízeních, které s uživateli drog pracují, ovšem na to musíte také přinejmenším plnoletá. Pak stačí sledovat, kde mají v zařízením ve vaší oblasti volné místo (to se dá třeba zjistit na stránkách těchto organizací) a přihlásit se o něj. Takže toho není málo - ale záleží na vás - pokud o tu práci stojíte, tak se jistě pro některou z uvedených cest rozhodnete. Když byste chtěla další informace, pište.