léčba a kontrola závislosti
ZUZKA
Dobrý den, prosím poradit s prvním krokem, kam se obrátit. Syn, dlouhodobě užívající pervitin, dle něho nepravidelně. Po rozchodu s partnerkou chce mít přístup k dětem a přestal užívat tuto látku před cca týdnem. Kam se přihlásit, aby mohl doložit, že je čistý nějakými testy, momentálně mu je denně dělám já. Kde zjistí, jestli stačí ambulantní léčba, nebo bude třeba někam docházet. Navíc neléčená deprese. Zda civilní psychiatr, nebo bude stačit lékař někde v centru. Otázku kladu já na jeho popud. Děkuji za jakoukoliv radu. Bydlíme Praha 5 Anděl.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Zuzko,
děkujeme za dotaz. Je fajn, že syn chce řešit svou závislost a s tím spojené obtíže. Určitě je potřeba vyhledat odbornou adiktologickou a psychiatrickou péči. Spolupráce s odborníky mu může pomoci v motivaci udržet si abstinenci a předejít recidivě, což mu pomůže zůstat nadále v kontaktu s dětmi. To, že bude spolupracovat s odborníky je pro úřady, soud a druhého rodiče informace, že má zájem se sebou něco dělat. Zároveň mohou poskytovat testování a také psychiatrickou pomoc. Nabízí se léčba ambulantní nebo pobytovou formou, kdy může být i různého typu, délky apod.
Pro začátek bych synovi doporučila se obrátit na první konzultaci, kde dostane více informací o možnostech léčby. Na Praze 5 funguje Kontaktní centrum SANANIM, kde je možnost základního poradenství, sídlí Na Skalce 15, tel. + 420 605 240 501.
V rámci SANANIMu funguje více ambulantních zařízení např. Denní stacionář, Adiktologická ambulance. Pro více informací se může podívat na stránky www.sananim.cz.
Dalším zařízením, kam se syn může obracet je Středisko prevence a léčby drogových závislostí DROP IN, o.p.s., Kobrova 3175/10, tel.+420 257 326 080.
I organizace DROP IN má více zařízení, více na jejich stránkách www.dropin.cz
Služby jsou poskytovány bezplatně. Vždy je vhodnější se objednat telefonicky předem.
Samozřejmě se může obrátit i na jiná adiktologická centra nebo psychiatry v rámci Prahy.
Zde je odkaz https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
Snad pro Vás a syna budou tyto informace užitečné.
Za poradnu
HS