Bezpečnost Edibles
Sam
Může mi nějak uškodit občasné užití psychoaktivní konopí v edibles neboli že to užiju ústně a nebudu to kouřit.Krom toho že můžu mít horší kognitivní funkce či můžu dostat nepříjemný stav..Zajimá me zda Konopné Edibles např hhc apod.. mohou mít nějaké závažnější zdravotní komplikace krom psychických či kognitivních potíží.někde jsem např slyšel že zvyšují krevní tlak coz nezní bezpečně na druhou stranu se tvrdí že konopí neni fyzicky nijak vyrazně nebezpečné.

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Same,
díky za Váš dotaz.
Ano, i občasné užívání Vás může ohrozit. Myslím, že už jen zhoršení kognitivních funkcí nebo vznik psychických problémů by měl být pádným důvodem k tomu, aby člověk žádné takové látky neužíval.
Každopádně pokud se ptáte na fyzické vedlejší účinky, tak ano, může dojít ke zvyšování krevního tlaku a srdeční frekvence (tep), suchost v ústech, nevolnost, závratě...
Je to velmi individuální. Také záleží na obsahu THC u produktu.
Důležité je také myslet na to, že u ediebles je nástup účinku většinou pomalejší. Často tedy lidé užijí vyšší množství než je doporučeno, v domění, že "to na ně nefunguje" a dochází tak k zesílení negativních ať už fyzických nebo psychických obtíží. Tak na to myslete a vybírejte od prověřených prodejců a dodržujte doporučené dávkování. Samozřejmě ideálně neužívejte vůbec.
Pokud byste potřeboval ještě něco doplnit, tak se ozvěte.
Markéta