Neurol závislost
Katka
Dobrý den,po smrti maminky jsem přestala spát.Dostala jsem neurol 0,5mg.po něm jsem spala 4-5hodin.Po měsící užívání jsem musela jít k psychiatrovi.Dal mi na psaní Trittico, po něm jsem měla bušení srdce a ani po třech týdnech užívání jsem nespala.Pak jsem dostala mirtazapin.Po něm jsem byla naopak čilá, rozjetá.Pak derin,po něm jsem byla také čilá.Pak jsem dostala chlorprotexhina 15mg ten mi zabaral ihned po prvním prášku jsem spala 6hod.Bohužel po měsící přestal účinkovat i přes navýšení dávky.Dostala jsem lyricu 50mg,která mi na spaní nezabírá vůbec.naopak po ní nespím.Musela jsem zase začít brát neurol 0,5mg,po kterém spím 4hod. Bez něj, ale nespím vůbec,třeba několik nocí za sebou.Neurol si obstarávám jinde.Psychiatr mi řekl,že jsem faramakorezistentní.Nechci brát neurol,ale když nemám nic jiného,co by mi na spánek zabralo.myslím,ale že jsem na neurolu závislá.Můžete mi poradit,jak se ho zbavit.Kam se obrátit o radu a co by mi mohlo na spánek pomoc?Předem moc děkuji.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Katko,
děkujeme za dotaz. V první řadě bych zvážila otevřeně promluvit si se svým psychiatrem o znovuužívání Neurolu, pokud mu důvěřujete a doposud jste měli dobrou spolupráci, abyste mohli pokračovat i nadále. Nevím, zda lékař nezvažoval využití služeb spánkové laboratoře, kde se zaměřují na řešení fyziologických obtíží poruch spánku. Vedle farmakologického řešení může být vhodnou variantou i psychoterapeutická podpora, kdy příčinou obtíží mohou být psychické problémy. Smrt blízkého člověka je náročná životní situace, s kterou se těžko vyrovnáváme a může nám způsobovat obtíže. Zvažte i tuto pomoc. Můžete se zeptat svého psychiatra, zda by Vám někoho nedoporučil nebo Vám můžeme dát odkaz, pokud napíšete okres bydliště. Vedle toho přispívají k lepší psychické rovnováze i aktivity typu procházky, cvičení, relaxace, jóga, autogenní trénink apod.
Přeji, ať se Vám podaří najít vhodné řešení, a pokud budete potřebovat doplnit informace určitě se ozvěte.
HS