Dlouhodobé užívání kratomu
vlcek
Dobrý den,
Kratom již užívám aktivně asi rok a půl, poslední dobou cca 10g denně. Vím, že to mému tělu moc neprospívá, ale pomáhá mi to s produktivitou u práce a s nudou ve škole. V blízké budoucnosti bych rád omezil užívání kratomu pouze na soustředěnost a produktivitu v práci.
To je teď ale vedlejší. Jelikož mám v plánu ho nadále užívát a zároveň si vážím svého zdraví, rád bych podpořil funkce organismu, zejména jater nějakými doplňky stravy, aby kdyby se náhodou vyskytly nějaké problémy, aby to mé zdraví odneslo co nejlépe.
Poradili byste mi, jaký takový doplněk stravy bych si mohl pořídit?
Děkuji :D

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Vlcek.
děkujeme za Váš dotaz. Je fajn, že myslíte na své zdraví, i když aktuálně nechcete s užívání kratomu přestat. Zatím nejsou dostatečně prozkoumány dlouhodobé škodlivé účinky kratomu pro zdraví. Je však jasné, že užívání kratomu či jiných látek je vždy zátěž pro organismus, jelikož se musí tělo s jeho účinky nějak vypořádat. To může mít vliv i na činnost oběhové a trávicí soustavy. Srdce a játra jsou velmi důležité životní orgány. Nejméně byste si samozřejmě škodil, pokud s užíváním přestanete.
Uživatelé kratomu čosto naopak popisují potřebu zvyšovat dávky a poté, když se pokoušejí abstinovat často popisují odvykací stavy podobné jako při odvykání opiátů. Nebývá to život ohrožující, ale příjemné to také není. Určitě je vhodné myslet na celkovou životosprávu, dostatek příjmu živin a tekutin, pravidelný pohyb a spánek, zájmové aktivity, dobré vztahy s blízkými, vzduch a dýchání. Pro podporu jater jsou vhodné některé byliny a koření (ostropestřec, pampelišky, kmín, bazalka, rozmarýn, petržel, kardamom, aj.), kyselé ovoce, slepičí či kachní maso, různé výhonky a obilí. Veřím, že péče o zdraví Vám zlepší produktivitu a soustředenost i bez kratomu.
Pokud se byste se přeci jen rozhodl kratom vysadit úplně, bylo by vhodné ho vysazovat kratom po menších dávkách či vyhledat odbornou pomoc, kde s Vámi mohou kolegové naplánovat další vhodný postup a také Vám mohou poskytnou podporu. Je fajn nebýt na to sám. Co Vy na to? Byla by to pro Vás cesta?
Pokud se potřebujete na cokoliv doptat, neváhejte znovu napsat. Případně Vás můžeme někam nasměrovat.
Přeji vše dobré a držím palce!
S pozdravem,
Nikol Spůrová