Flashback pervitin
Martin
Dobrý den,
Od 14cti jsem na pervitinu, tak 10 let na jehle. Poslední roky se snažím z toho dostat. Vydržim už bez toho v životě. Můžu to mít i před sebou a nedám si, ale z únavy se budím v noci jakoby pod vlivem se strašnou touhou si tu drogu dát. Úplně mě to zvrátí od života do strašně úzkosti a když to přecházím, tak mi to zůstává v hlavě a strašně mi to narušuje život. Existují nějaké léky, nebo je dobrý nápad si.napsat prášky na spaní a prostě se z toho vyspat? Nemůžu pak v klidu spát a zase mi to narušuje život:. To nejhorší je, že dokážu sejít z cesty. Předem děkuji za odpověď a každou radu.

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Martine,
díky za Váš dotaz.
Je super, že jste se s užíváním rozhodl přestat.
Pervitin významně ovlivňuje spánek. Čím je užívání dlouhodobější, tím více. Další možností je i to, že člověk nárazově, tedy ze dne na den přestane užívat. Tělo je na drogu zvyklé, paradoxně mu chybí. Abstinence tedy také může významně spánek ovlivnit.
Doporučila bych Vám vyhledat specialistu, který se závislostmi zabávý. Ideálně adiktologa i psychiatra.
Adiktolog Vám pomůže v procesu abstinování, je fajn mít na koho se obrátit, když jste v téhle náročné životní změně. Psychiatr zase pomůže s problémy se spánkem, vyhodnotí, zdali by byly třeba léky na spánek, případně jiná medikace.
Nevím, odkud jste, dejte případně vědět a můžeme společně někoho najít. Jinak můžete navštívit Vám nejbližší kontaktní centrum, tam Vám kolegové určitě rádi poradí.
Můžete také vyzkoušet volně prodejné doplňky stravy na podporu spánku, např. melatonin.
Držím palce, ať se daří i dál.
Kdybyste cokoliv potřeboval, dejte vědět.
Markéta