Občasné užívání
Noname
Zajímalo by mě, jak moc je škodlivé občasné užívání drog - přesněji pervitinu. Myslím tím ne každodenní užívání. Vypadají časem i rekreační uživatelé, jako feťáci a může jim to zkrátit život ?

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Noname,
děkujeme za Váš dotaz. I občasné užívání pervitinu přináší vždy rizika a nelze předem stoprocentně určit, co takové užití přinese. Každým užitím pervitinu přivádíte do těla toxické látky, které mají vliv na Váš organismus. Vždy je to samozřejmě velmi individuální a záleží na aktuálním zdravotním a psychickém stavu, délce užívání, množství užívaných látek, kvalitě drog, způsobu užívání atd.
I občasné užívání může mít vliv na snížení imunitního systému. Riziková aplikace může také způsobit přenos některých infekčních onemocnění. Pervitin má také významný vliv na kardiovaskulární systém, kterému může uškodit.
Obecně Vám přikládám odkaz k více informacím o účincích pervitinu:
https://drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
Také po občasném užití přicházejí změny nálad, které jsou typické hlavně po akcích a jsou součástí dojezdu. Typické jsou zejména propady nálady a úzkosti. Samozřejmě, čím častěji člověk pervitin užívá, tím častější jsou i propady nálad. Někdy to může vyprovokovat dlouhodobé psychické poruchy (psychotické onemocnění, úzkosti, deprese).
Stačí takto? Klidně ještě napište, pokud potřebujete.
S pozdravem, Nikol Spůrová