Problém po vysazení alkoholu
Sára79
Dobrý den. Pila jsem zhruba litr a půl vína denně a vykouřila cca 30 cigaret. Sekla jsem s tím že dne na den. Ale třesou se mi ruce, bolí mě na hrudi a mám jakési cuky v obličeji. Co s tím? předem děkuji za radu.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Sáro,
předně - gratuluju! Píšete, že jste se rozhodla skoncovat s alkoholem a kouřením, a to je bez pochyby skvělé rozhodnutí a dobrý krok!
Chápu to tak, že už několik dní nekouříte a nepijete alkohol. Naše poradna se posledních pár dní potýkala s technickými obtížemi a tak vím, že od podání dotazu uběhlo už víc než 7 dní. Říkáte, že na začátku jste si všímala třesu rukou, bolestí na hrudi, cuků v obličeji. Předpokládám, že se to postupně lepší. Je to tak?
Neznám váš celkový zdravotní stav, neznám okolnosti, za jakých jste se k tomuto kroku rozhodla. A to je důvod, proč jsem v podobných situacích s doporučováním čehokoli velmi opatrná. Obecně většinou můžete v takových chvílích užívat Magne B6 a piracetam. Ale právě proto, že mám o vás jen pár informací, bylo by ideální obrátit se na obvodního lékaře, říct mu narovinu, co se děje a nechat si poradit, případně absolvovat i nějaká vyšetření, které zmapují váš zdravotní stav. Co si o tom myslíte, dávalo by vám to smysl?
A v neposlední řadě, přestat užívat alkohol a tabák může být docela velká změna. Napadá mě, jestli máte vedle sebe někoho, s kým můžete o všem mluvit a jestli byste třeba nechtěla vyhledat odbornou pomoc - i tak obyčejná věc, jako mít místo a člověka, se kterým můžete o všem bez obav z odsouzení mluvit, může hodně pomoct. Co vy na to? Pokud byste stála o kontakt na nejbližší poradny, napište, která větší města jsou vám dobře dostupná. Služby takových poraden jsou poskytovány diskrétně a často i zdarma.
S pozdravem a přáním hezkého dne,
Gabriela Minařík.