Informativní charakter
Vašek
Dobrý den, pervitin je něco jako roh, za který se schováte. Jde jednoduše o to, že chci přestat brát pervitin a první den je OK, druhý je o únavě a to pokračuje dále. Jenomže já musím do práce a fungovat. Nemohu to dospat a ani volno si vzít nemohu. Existuje něco, co tělu dodá energii a na psychice, než se tělo srovná. Nikdo nemá ani ponětí, že užívám, ale to nejde do nekonečna. Děkuji za případnou odpověď. S pozdravem, Vašek.

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Vašku,
díky za Váš dotaz. Je skvělé, že jste napsal a hledáte možnosti řešení užívání pervitinu. Odvykání od pervitinu bývá velmi individuální. Únava, nespavost, propady nálady, úzkosti a jiné mohou být doprovodným příznakem odvykání. Neexistuje individuální návod ani látka, která tyto potíže zastaví. Někdy je potřeba si tím tzv. projít. Chápu, že potřebujete fungovat a chodit do práce. Tělo si však říká o to, abyste zastavil, zvolnil a řádně si po pervitinových jízdách odpočinul. Zkuste zvážit možnosti, kdy je to možné. Třeba alespoň víkendy, dovolená, krátkodobá pracovní neschopnost.
Doporučuji Vám si řádně odpočinout, zdravě a vydatně jíst i pít, doplnit vitamíny a minerály, zejména magnesium. Dobré je dbát na spánkovou hygienu, včetně fyzické aktivity přes den, čerstvý vzduch. Určitě se na co nejdelší dobu vyvarujte užívání drog včetně alkoholu. Během dne i navečer je dobré popíjet meduňkový čaj, případně další bylinky, které doporučí v lékárně. Je možné vyzkoušet některé preparáty s melatoninem. Pokud by ani to nefungovalo, je fajn vyhledat lékaře (ideálně psychiatra se specializací na návykové nemoci) a své potíže s ním probrat. Třeba by Vám pomohla nějaká konkrétní medikace.
Vysazení je určitě důležité, otázkou je, co dál v dlouhodobém horizontu po vysazení pervitinu a zvládnutí nepříjemných stavů. Nejúčinnější formou léčby užívání pervitinu je psychoterapie. Chápu, že nechcete nikam docházet. Pro mnoho lidí je však náročné ukončit užívání svépomocí.
Bylo by vhodné vyhledat odborníky z oblasti adiktologie a celou situaci probrat osobně, můžete se objednat alespoň na úvodní poradenské setkání a probrat možnosti. Odvykání je velmi individuální záležitost a každému pomáhá něco jiného. Mnoho služeb nabízí i anonymní poradenství, tedy se nemusíte obávat, že o vašem problému bude vědět někdo další. Co Vy na to? Je to pro Vás alespoň trochu přijaté? Víte, kam se obrátit?
Pokud jste z Prahy, můžete vyhledat poradenství zde:
Kontaktní centrum, SANANIM
Na Skalce 819/15
Praha 5
poradenská linka: 602 666 415 (po - pá 13 - 17)
mobil: 605 240 501
e-mail: kacko@sananim.cz
https://www.sananim.cz/sluzby-a-zarizeni/kacko/
Klidně ještě napište, pokud potřebujete.
Držím palce!
S pozdravem, Nikol Spůrová