Mdma a Adjuvin
Lajbr
Dobry den, už asi 4 měsíce beru každý den antidepresiva značky Adjuvin. Predtim, než jsem je začal brát, tak jsem s mdma neměl žádné problémy. Nicméně potom se mi stala ve skole nepříjemná věc - s kamarádem jsem si dal HHC Vape pen 99% asi 30 potahu, protože jsem netusil co to se mnou udělá… no, odvazela me sanitka a měl jsem pocit, ze furt zapominam a celej svět byl takovej zasekanej, ruce a nohy si dělali sami co chtěli a já měl jakoby křeče. Můj první dotaz zní, nevíte o co se vlastně mohlo jednat? Nikdo z doktoru mi to nedokázal vysvětlit. A další věc, když beru ten Adjuvin 100mg, je možné si teď po 4 měsících zkusit dat znovu mdma nebo mnauko? Slyšel jsem, ze u mdma hrozí nejakej ten syndrom, tak jsem se chtěl zeptat, jestli u obou těchto látek je tam stejne riziko, popr. V mem případě zda to tam hrozí hodně. Vim, nejradši by jste říkali at nic neberu, ale já bych to chtěl zkusit znovu, jelikož predtim kdysi jsem se na tom cítil hezky a uvolněn. Teď je bohužel převážně strach z toho, ze když si snupnu malinke množství (tablety NE), tak ze ihned prijde to co na HHC… předem děkuji mockrát za odpověď

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den,
zřejmě jste nedopatřením zadal Váš dotaz vícekrát, zde přikládám kopii odpovědi.
Dobrý den Lajbre,
ráda bych se omluvila za zpoždění s odpovědí. Ohledně prvního dotazu Vám moc také nepomůžu. Užití HHC vyvolává obdobné stavy, právě kvůli neodhadnutí dávky.Je potřeba brát v potaz často velmi různou sílu a obsah, je to stejné i u jiných látek vč.MDMA. Stává se to i u lidí, kteří neužívají žádné léky.
Adjuvin je antidepresivum, kde účinnou látkou je sertralin. V kombinaci s užitím MDMA může dojít k serotoninovému syndromu. Stav, který může vzniknout účinkem vysokých hladin serotoninu v organismu.
Mezi projevy serotoninového syndromu patří různé změny chování, euforie, vzrušení, dezorientace. To se může ještě vystupňovat v další příznaky: únava, neklid, bolesti hlavy, závrať, svalový třes, zvýšené pocení, průjem, zrychlení srdeční činnosti, poruchy svalové koordinace, křeče, vysoká teplota, poruchy vědomí až bezvědomí.
Nikdo Vám nezaručí, že i menší množství Vám nezpůsobí tyto obtíže, a je tedy lepší se užití vyhnout. Navíc, když užíváte antidepresiva, je užití MDMA rizikové i z hlediska narušení léčby a zhoršení stavu (deprese, úzkosti příp.pocity prázdnosti), pro který se léčíte. Zkuste zvážit, zda Vám chvilkové potěšení stojí za to. Opravdu se nedá dopředu odhadnout, co u Vás užití podobných látek, udělá. Každý člověk může reagovat individuálně na stejnou drogu, a jednou to může proběhnout v pohodě a podruhé mít nepříjemnou dohru.
Buďte na sebe opatrný a pokud se i přes rizika rozhodnete drogu užít, zajistěte si po dobu Vaší konzumace až po celou dobu účinku drogy nějakého dobrého kamaráda (nejlépe střízlivého), který Vás bude kontrolovat, příp.zavolá RZP. Během účinku drogy průběžně odpočívejte a pijte dostatečné množství nápojů (ne alkohol). Kdyby se objevily některé obtíže uvedené výše, vyhledejte bezodkladně lékařskou pomoc.
Za poradnu
HS