Syn na drogách
Pilot
Ahoj. Syn 19 let. Už rok jede pervitin a trávu a bůh ví co ještě.
Jak ho přesvědčit že je to špatně.
On si myslí že je to v pohodě, ale není. Pořád je pryč, nic ho nezajímá, ze školy ho vyhodili atd..
Už si nadělal dost dluhů atd. Vždy když s ním mluvíme, tak slibuje, ale skutek utek. Hned jak je možnost zmizí a vrátí se za 2, 3 dny. Už nemáme sílu ho přesvědčit, nevíme jak na něj. Do poradny i k psychologovi jsme se snažili ho dostat, ale nepřijde.
Prosím jak na něj? Díky

Odpověděl: Dana Pěčová
Dobrý den,
to, že syn má problém vidíte vy, on to vidí jinak. Má kde bydlet, co jíst a může si dělat, co ho zajímá. Kromě přesvědčování, že by něco měl po něm vlastně nic nechcete.
Je dospělý, nicméně nestuduje a zřejmě nepracuje. Doporučila bych vám začít z jiného konce, aby pocítil, že má problém.
Domluvte se s ním na tom, že chcete příspěvek na bydlení a jídlo (tržní cena) pokud u vás chce bydlet. Pokud vám nic nedá, tak u vás nemůže bydlet. A uvidíte, jak s tím naloží.
Podporovat ho můžete v momentě, kdy se začne zajímat o věci, které k dospělému životu patří, popř. když se rozhodně pro léčbu.
Vám bych doporučila se obrátit o radu a podporu do Poradny pro rodinu SANANIM tel. 739 268 527 nebo 284 824 234 v Praze nebo na www.drpgy-info.cz najdete kontakt podle místa bydliště.
Za Poradnu, Pěčová