Bolest žaludku
Eva
Dobrý den, občas užívám pervitin ( párkrát do měsíce) a mívám křeče a
bolesti břicha a žaludku, když sním větší množství jídla a v nemocnici mi řekli že ty bolesti mám z užívání drog.(Našli mi něco v moči). Dali mi nějaké prášky na bolest žaludku, které mi ale moc nepomáhají. Myslíte že to může být opravdu z drog, když užívám jen občas (šňupáním nebo kouřením)?

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Evo,
díky za Váš dotaz.
Pervitin patří mezi stimulancia a ta mají (kromě jiného) opravdu negativní vliv na trávicí soustavu. Může se např.zvýšit tvorba žaludeční kyseliny a dojde k podráždění žaludeční stěny, což způsobuje bolesti břicha/žaludku nebo jiné zažívací problémy.
Bohužel i při občasném užívání může dojt ke vzniku takových problémů. Doporučila bych Vám ideálně abstinovat případně dávku do nejvíce snížit.
Pokud obtíže ani po abstinování neodezní, nenechte se lékaři odbít a přes vašeho praktického lékaře požádejte o žádanku na gastroenterologické vyšetření.
Držím palce, ať jsou problémy co nejdříve pryč. Pokud byste potřebovala ještě nějaké informace, napište.
Markéta