Schíza
Majky
Dobrý den, pár let beru pervitin a mám jeden problém.. Nazval jsem to schíza v očích. A jde o to že když jsem mezi lidma tak moje pozornost, část pozornosti se zaměří na osobu vedle mě.. Koukám před sebe a cítím zvláštní energii v očích, ta energie táhne mojí pozornost na osobu vedle mě. A v tu chvíli Šilhám. A tady asi vzniká ta schíza.. příklad: Projíždím Facebook na mobilu a někdo si sedne vedle mě, v tu chvíli vzniká "blok" oči koukají do mobilu a kouskem oka vidím tu osobu a teď jde o to co mám v hlavě. Oči vidí jakoby 2 věci najednou a moje hlava neví co dělat? V tu chvíli se mi zastaví chod myšlenek a já jen koukám a cítím blok. V tu chvíli co cítím blok jsem zaseklý a nechápu co se děje? Ta schíza trvá cca 10 vteřin a na to navazuje vždy stejné myšlení
. Co to je, a jak se toho zbavit.Je to pořád dokola.. Schíza, a přemýšlení o schíze. Tak ještě jednou. Normálně funguji a soustředím se na danou věc, ve chvíli kdy někdo přijde se moje pozornost zameri na něj a nemůžu v tu chvíli dělat nic. V ty schíze vnímám tu energii a něco co jsem nazval blok
Prostě to neumím popsat. V tu stejnou chvíli co mám tenhle blok přichází myšlenka že možná Šilhám a ten člověk to vidí. Jsem si téměř jistý že je to jen pocit, že doopravdy nesilham. V tu chvíli koukám před sebe a cítím v očích jakoby jedno oko silhalo..A jedno navazuje k druhému . Blok, pocit šilhání..
Koukám před sebe, oko začne silhat na osobu vedle mě a to mě vypíná. Schíza začíná když si všimnu že je někdo vedle mě, takže spouštěč jsou lidi..
Funguju - příchod osoby - oko ujíždí - pocit silnáni - blok. v týhle schíze koukám a cítím až fyzický problém usazený v oku. Tenhle problém mi způsobuje že jsem až skoro přesvědčený že Šilhám. Tady právě nejde jenom o psychiku.. Cítím i fyzickou sílu způsobenou zřejmě psychikou. Fyzická schíza? Mozek dokáže vytvořit neviditelnou sílu? V schíze cítím fyzický blok který by reálně dokázala způsobit jen hmatatelná věc,, jakoby někdo držel prst na mojem oku. Díky tomu prstu si vytvářím domněnku že Šilhám. Ten prst jednoduše pohybuje mojim okem aby bylo křivé..V schíze nemám normální přemýšlení.. V schíze vnímám schizu s kterou nejde pracovat. Prostě tu schizu prožívám od začátku do konce.. až když schíza přestane působit začínám přemýšlet.. A přemýšlím o jediném.. Jak se tohohle problému zbavit? Věřím že existuje způsob jak se téhle schíze vyhnout, nebo způsob jak s tímhle procesem pracovat. Jsem hodně uvědomělý uživatel pervitinu.. Uvědomují si každou věc kterou mi způsobuje pervitin.. Nedobrovolné pohyby, rychlá mluva.. Tohle všechno jsem si podchytil a začal s tím pracovat, vše jsem si vzal pod kontrolu. Funkci pervitinu změnit neumím.. Nemůžu si říct, tak, dnes chci fachat 7 hodin a prosím dnes bez samovolných pohybů. Ale já se naučil všechno vidět dopředu.. Každý nedobrovolný pohyb si uvědomím a je jen na mě zda ho udělám nebo ne. Pervitin mi jakoby dává na výběr a já se stávám pánem situace. Myslím si že tohle nemá každý a jen málokterý člověk se dopracuje k tomu aby si povídal s pervitinem. S čím si neumím poradit je tahle schíza. Jak jsem již psal pervitin doslova miluji, jsem si vědom všeho co se může stát a jak jednou můžu dopadnout takže na léčení mě prosím neposílejte. Tímhle doufám že existuje někdo kdo zná odpověď na moji otázku. Doufám že existuje postup jak tuhle schizu změnit. Představuji si třeba že se najde spouštěč a od toho se odvíjí procesy které se dají pozměnit. Uspokojí mě i odpověď že se a tom nedá nic dělat, aspoň se vykašlu na řešení tohohle problému.

Odpověděl: Nikol Spůrová
Majky, dobrý den,
díky za dotaz. Ty záseky pozornosti a myšlení na něčem konkrétním, co neumíte opustit souvisí s tím, že se Vaše pozornost a myšlení na něčem zasekne a neumí to opustit. Je to běžný vedlejší efekt užívání pervitinu. Bohužel se nedá odstranit jinak, než přestat brát pervitin.
Někdy to také může souviset s duševním onemocněním, které je potřeba dobře diagnostikovat a zamedikovat. Bylo by vhodné vyhledat odbornou pomoc, ideálně lékaře psychiatra a celou situaci probrat.
Jiné řešení situace Vám bohužel nabídnout neumíme.
Stačí takto? Klidně ještě napište, pokud potřebujete!
S pozdravem,
Nikol Spůrová