Stilnox
Kxxxxxxx
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat. Již cca půl roku trpím nespavostí. Nechal jsem si předepsat prášky na spaní (Stilnox).
Bral jsem cca 1/4 prášku za 2-3 dny. Někdy i po 14 dnech, ale to jen párkrát.
Nyní jsem vybral balení 14 tabelt po 1/4 prášku. Mám pocit, že mě již nezabírá. Zároveň mám pocit, že bez něj už nedokážu usnout. K lékaři, který mě lék předepsal již nedocházím. Mám strach, že jsem na léku již závislí. Chci ho odboutrat, ale zároveň se bojím, že nebudu moci usnout nadále. Nevím co mám dělat a na koho se obráti.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den,
děkujeme za dotaz. Určitě bych Vám nedoporučovala nadále Stilnox užívat. Opravdu si na něj organismus dokáže přivyknout, může dojít k navyšování účinné dávky a hůře se toho člověk zbavuje. Moc nepíšete o důvodech Vaší nespavostí, která může mít více příčin. Příčinou nespavosti bývá většinou dlouhodobý stres, psychické problémy. Mohou se projevit i jinými somatickými obtížemi ( bušení srdce, zhoršené dýchání, nechutenství). V případě nespavosti ze stresu, či při syndromu neklidných nohou je vhodné doplnit i hořčík, který přispívá k normální činnosti nervové soustavy a snižuje míru únavy a vyčerpání. Léčbu vhodně doplní i čaje na spaní -meduňka, kozlík, heřmánek či třezalka. Jsou však dostupné i v tabletové formě tyto přírodní preparáty. Na snížení stresu můžete vyzkoušet i různé dýchací techniky, cvičení jógy nebo meditace, které pomáhají celkově zklidnit mysl i tělo. Pomáhají také procházky v přírodě, masáže nebo dobrá kniha; aktivity, které Vás baví. Snažte se relaxovat, jak jen to půjde. Vedle toho je dobré i vedle toho vyhledat odbornou psychoterapeutickou pomoc, kde budete mít prostor k sdílení, podpoře, ale také nasměrování, jak tuto situaci řešit dále. Vedle toho samozřejmě může být nespavost důsledkem nějakého onemocnění, což odhalí lékařské vyšetření a nasadí se příslušná léčba. V tom případě bych se obrátila na svého praktického lékaře a poradila se s ním, jak dále postupovat.
Budu ráda, když dáte vědět, jak se situace vyvíjí a držím palce, ať je Vám lépe.
HS