Alkohol
Hana
Dobrý den,
Chci se zeptat po jaké době se tvoří fyzická závislost na alkohol. Piju tak 3 týdny docela dost a dnes zjistuju, ze když si nedám alkohol tak mám silne abstinencni příznaky. Je to možné? Muzu přestat sama doma nebo bych měla jit do léčebny? Četla jsem, ze je to nebezpečné sama přestat. Děkuji

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Hano,
děkujeme za dotaz. Není na to jednoznačná odpověď, protože se jedná o individuální záležitost. Pokud jste pila v nadměrném množství každý den alkohol, pak se určitě musí projevit při neužití alkoholu nějaké obtíže. Nepíšete přesně, jak obtíže vypadají ani bližší informace o druhu alkoholu a množství. Při odvykání od alkoholu se mohou objevit obtíže neurovegetativního rázu, třes, pocení, pocity na zvracení nebo zvracení, zvýšení TK, tachykardie, úzkostné stavy, neklid, děsivé sny nebo nespavost až epileptické záchvaty. Takto na dálku se těžko hodnotí, jak se stav může vyvíjet u Vás. Pokud máte nějaké zdravotní obtíže pak bych raději lékařskou pomoc vyhledala, minimálně svého praktického lékaře. Jinak bych Vám doporučila se obracet na odbornou adiktologickou pomoc, kde můžete svůj stav zkonzultovat a domluvit se na dalším postupu. Je dobré nebýt na odvykání sama, ale mít podporu někoho dalšího, moci s ním sdílet své prožívání, hledat řešení, aby jste neměla tendence se k užívání alkoholu vracet. Odborná pomoc má ambulantní nebo pobytový charakter. Pokud budete chtít nějkaé odkazy na léčebná zařízení, napište okres bydliště a pokusíme se je Vám vyhledat.
Přeji Vám, ať je vše v pořádku.
HS